Alla inlägg under oktober 2009

Av Dina - 31 oktober 2009 12:43

Igår efter jobbet åkte jag och SaraW till stan för att avnjuta en gemensam middag med uppdatering.

Vi behöver aldrig fundera på vart vi ska äta, jag och Sara, det blir alltid samma.

Sara älskar nämligen kinamat och jag har en favoritrestaurang på Sveavägen.

Det är oftast dit jag går om jag ska äta kinamat.

Och jag har aldrig lagt dens namn på minnet... :-/

Men dom har alltid fräsh och vällagad mat där.

Efter maten promenerade vi till Åhlens city för att göra en hudanalys.

Det var säkert 20 år sen jag gjorde en hos Clinique så jag antog att det var dags nu.

Fan, det hade inte blivit nån större skillnad!!

Vet inte om det är bra gener eller bra produkter.

Jag säger bra gener!

Av Dina - 30 oktober 2009 21:22

Jag är högtidstorsk.

Alla högtider ska firas så naturligtvis har jag anammat Halloween.

Jag har allt!

Pumpor som lyktor. Pumpor som spöken. Skrattande pumpor. Gravstenar. Fladdermöss som är självlysande som jag har i träden. Spöken som gastar. Häxor som skrockar "Happy Halloween, hahaha" . Spindelnät med spindlar i. Allt!

Jag har t om fått barnen, mina alltså, att klä ut sig.

Iår blir det ingen pynt... :-(

Jag har påbörjat en omorganisering i förrådet, och kommer inte åt Halloweenpyntet.

Så iår blir det trist på den här sidag av Krokis, ingen tomt kommer att lysa på denna Halloween.

Trist, trist, trist...

Bilden nedanför är inte från min tomt, men jag har tyvärr inte fotograferat mina saker, det ska det bli ändring på till nästa år! Håll till godo!

  

Av Dina - 30 oktober 2009 21:10

Stod vid busshållsplatsen redan 06:35, jag hann inte med 471:an men det gjorde inte så mycket tänkte jag eftersom stax efter kommer en annan buss och dom möts upp i Orminge centrum och väntar in varandra.

Och mycket riktigt, strax efter kom fucking 444, jag klev fram mot trottoarkanten och öppnade väskan för att plocka upp busskortet.

Och bussjäveln åker förbi?!

Jag tittar snopet på bussen, kärringen som körde tittade på mig såg totalvilsen ut och villrådig men bestämde sig för att fortsätta köra...

I vanliga fall hade jag slängt mig på telefonen till SL och lättat på trycket.

Idag brydde jag mig inte så mycket.

Eller, det gjorde jag, men jag bestämde mig snabbt för att skita i det.

Under den mörkaste, gråaste, kallaste, tråkigaste tiden som kommer framöver kommer jag att slippa stå vid busshållsplatsen, jag kan ligga kvar i min säng, eller sitta med en kopp kaffe framför datorn.

Varför bry sig, det är bara tre veckor kvar....

Av Dina - 28 oktober 2009 21:31

Här i Nacka, närmare bestämt på Blomster Landet.

Upptäck snödrottningar, draculor, spindelorkidéer mm står det.

Sarah, varför är du inte här??!!

Jag vill ju att vi skulle gå dit!

Vi kunde gå där och botanisera bland alla växter.

Snäsa av oförskämda människor.

Och så kunde du köpa en blomma till mig som skulle blomma, och blomma, och blomma... ;-)

  

Bilden är lånad av pattayagajden.

Man kan gå dit med sina problemplantor också och få hjälp....

Jag har två.

Vad jag inte har är ett liv... *skrattar*

Av Dina - 28 oktober 2009 13:59

"Mamma, kommer du att dö..?"

Den oundvikliga frågan, den brukar komma förr eller senare.

Max var väl i 5 års åldern när den frågan kom.

- Ja, det kommer jag, såsmåningom, sa jag.

- Kommer Papous (morfar) att dö? Och så fortsatte han med dom närmast anhöriga över 20 år.

Jag satte mig ner och pratade med honom om att komma till himmelen, och om Nagiala, faktum är att vi lånade även den boken och läste. Men när vi hade diskuterat klart var han inte så orolig. Mer på det klara, så gott det nu går, med döden. Den kommer drabba oss alla, men man behöver inte bli så ledsen för vi ses igen...

Två år senare var det AnnaMarias tur.

- Mamma, kommer du att dö?

- Jaa... började jag och förberedde mig för ännu ett pedagogiskt samtal.

Mia:

- När du gör det, kan jag få din klocka då?


Anledningen till att jag kom på det här var att jag pratade med mamma i telefonen nyss och hon hade stökat runt där hemma hos henne och hittat min guldklocka som jag fått av pappa i 18-årspresent, den har varit borta ett tag.

Behåll den där, för all del!

Av Dina - 28 oktober 2009 12:47

För ett tag sedan skrev jag om en tvål jag köpt, den var gjord på oxgalla.

Nu har jag använt den. Den är bäst!

Mia hade köpt ett nytt linne, jättfint och i hopplöst matrerial.

Linnets jungfruresa var att gå på fest med Mia. Festen avrundades med ett besök på kebaben och även linnet fick smaka.

Mia kom hem, sprutade "Tabort" på fläckarna och tvättade den. Inget hände.

Jag gned sen in dem med "Yes" diskmedel. Fortfarande kvar.

Mia ville inte använda tvålen då hon tyckte den var äcklig...

Men gav tillsist med sig och tvålade in fläckarna med den. Borta!

Jag har använt den också. Mycket bra!

Jag köpte den på Ica Maxi.

  

Av Dina - 27 oktober 2009 21:37

Är det någon mer än jag som har reagerat på TV 4 faktas programtrailer?

Kvinnostyrkan är som en kvinnlig version av Cops.

Den hadlar om ett polisdistrikt i Chicago där majroiteten är kvinnor.

Speakern presenterar programmet med:

"Följ med till Chocago och se dom tuffa poliskvinnorna proffsigt kombinera arbete med vardag i ett av USA:s tuffaste distrikt". (Ej ordagrat)

Sen kommer en kvinna i bild, hon är i full färd att sätta på sig "skjutglasögonen", sådana som man har när man tränar som finns i gult el orange. I samma veva som hon ska sätta på sig dem säger hon: "Här gul min färg?"

Sen kommer nästa klipp, en poliskvinna håller sitt vapen och ropar: "Kan någon komma och ladda min pistol? Jag vill inte bryta någon av mina naglar"


Skitproffsigt!! Det känns som ironi!

Var det dom bästa klippen?!

Det påminner om en trailer från Polisskolan, en rolig film som kom i mitten av 80-talet. *suck*

  

Av Dina - 27 oktober 2009 21:13

Jag skulle dela ut medicin.

Kanackade på dörren och gick in i rummet. Men damen som låg där inne var inte i sin säng men i samma ögoblick som jag noterade det hörde jag ljud ifrån toaletten.

Så jag knackade på toalettdörren och öppnade den lite för att tala om att jag var där.

- Jag thka bara borthta färdigt mina tänder, sa hon och rent automatiskt drogs mina ögon till hennes tänder som hon höll i ena haden och tandborsten i den andra.

Precis när jag skulle vända mig om och gå fångade mina ögon hennes tandkräm, Natural whitening.

Underbart! :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards