Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Dina - 1 oktober 2009 16:44

Det som ligger bakom oss och det som ligger framför oss

är bagateller i jämförelse med det som ligger inom oss.


//Ralph Waldo Emerson

Av Dina - 1 oktober 2009 15:13

Igår mötte jag upp Susanne i Gallerian.

Vi skulle sätta oss och äta och slå våra kloka huvuden ihop.

Efter att irrat omkring en stund i jakt på matställe, började vi gå gatan ner mot Ga Stan.

Vi hittade en resaurang ingen av oss hade provat; Samborombon

Hög mysfaktor, maten sådär, iallafall min mat.

Men vill man ha en Lady och Lufsen atsmofär så är det dit man ska gå!

Ialla fall, för min och Sus del blev det inte mycket "slå våra kloka huvuden ihop", istället blev det "terapisamtal", mycket skratt och tårar mellan Irish coffee, mat och vin...

Hade önskat att kvällen hade fler timmar, det var såååå trevligt!

Tack Susanne, jag fick näring till min själ! :-)

Här är restaurangen, bilden gör den inte rättvist:

http://info.aos.se/E/V/STOSE/0000/11/00/

Av Dina - 1 oktober 2009 09:43

Förr hette det sekreterare

Nu kallas det koordinator

Förr fungerade systemet, nu gör det det inte...


Vad jag syftar på är AnnaMarias jäkla skitskola som det strulat med sen dag 1.

För att göra en lång historia kort, så gick jag in på mitt konto igår bara för att upptäcka att Mias studiebidrag inte hade kommit in... The same procedure as last year...

Jag ringer upp CSN, väl medveten om att detta inte skulle vara deras fel, men ialla fall.

Kvinnan letade och letade efter Mia i sina register och säger till slut att AnnaMaria inte inskriven som elev...


Som ett åskmoln ringer jag till skolans rektor. Hon sitter på möte, får jag höra. "Fine!" tänker jag.

Jag mailar, och här som följer är mitt mail, jag börjar inte ens med hej...:


AnnaMaria har inte fått sitt studiestöd den här månaden så jag ringde CSN.
Hon står inte ens inskriven som elev??!!
 
Jag hoppas det åtgärdas SNARAST!!!
Det är helt otroligt, när Max, min son började i gymnasiet var det nyöppnat för året och det enda som "strulade" var att det fattades krokar lite här och där.
Ni har haft den här skolan tillräckligt många år för att åtminstonne det ska funkar organisationsmässigt, och det gör det inte.
Helt otroligt!!!
 
Jag hoppas ni återkommer med en förklaring till varför detta SLARV.
Ni har ett ansvar gentemot ungdomarna och oss föräldrar som har våra barn i er skola, det är inte bara att håva in deras studiecheckar!
 
Jag vill också veta vem som är högsta ansvarig på Didaktus och hur jag kommer i kontakt med denna person.
 
Hälsningar
Dina

 Och här kommer kärringens svar:

Hej!

Jag ska självklart undersöka vad det är som har hänt. AnnaMaria är inskriven hos oss och har varit hela tiden. Det är naturligtvis så att detta ska åtgärdas snarast. (Nu kommer det) Jag ber min koordinator som ansvarar för att rapportera till CSN undersöka vad det är som hänt. Det kommer att åtgärdas snarast så AnnaMaria får sina pengar.


Jag beklagar verkligen det inträffande


MVH

Annika H

Rektor


Bortsätt från att hela henne svar var FEL! Så kom svaret ca 10 min efter att jag mailat, snyggt jobbat av någon som sitter i möte...

Och så lägger hon ansvaret på sin stackars sekreterare, som jag antar bifogar information till CSN som hon får av rektorn... Yeh, kill the messenger..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards