Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Dina - 7 oktober 2009 22:30

Engelska läraren skrev på tavlan följande ord:

"Woman without her man is nothing"

Och bad eleverna tillägga kommatecken, punkter el andra passande tecken.

Pojkarna skrev:

"Woman, without her man, is nothing."

Flickorna skrev:

"Woman! Without her, man is nothing!"

Av Dina - 7 oktober 2009 12:37

Började märka av vissa kommentarer runt Mia, inga negativa mer gillnade och undrar tillsist varför.

För ett tag sen, närmare bestämt 11 september, var det maskeradparty och Mia dök upp, naturligtvis utan att tänka efter, såhär..

.  

Av alla dagar och gånger som hon ska på maskerad så väljer hon 11/9 att komma klädd som en arab...

Av Dina - 7 oktober 2009 08:19

Jag zappade bland kanalerna och fastnade på axess TV el om det var kunskapskanalen, minns inte, dom visade hur "välfärdssjukdomar" sprider sig till tredje världen via media. Programet handlade om tonårsflickors syn på sig själva, medias ansvar osv osv..

En ungdomspsykolog berättade om en liten ö som låg mellan Asien och Australien där tonårsflickor nu hade fått västvärldens syn på hur en kvinna ska se ut. Jag citerar:

-"Det är alltså ett folk som inte vet vad Anorexia är, det ordet finns inte i deras språk. Dom måste låna ordet Anorexia för att få en benämning på sjukdomen..."


Det är här jag blir lite förvirrad.

Mig vetligt ÄR Anorexia benämningen på sjukdomen.

Och ska man vara petig, så vilket land förutom Grekland, har inte "lånat" ordet Anorexia?

Men som sagt, jag fastnade mellan zappningarna, jag såg bra 5 min av det programmet innan det slutade, jag kanske missade  viktig språklig information...?


Av Dina - 7 oktober 2009 08:14

Ja, själv är jag inte riktigt där än... Men jag jobbar på det! :-)

Idag ska jag tillbaks till jobbet efter 4 veckor hemma... Vad fort tiden har gått.

Jag måste faktiskt erkänna att jag är inte alls sugen på att jobba.

Jag vill vara här hemma och gå och strosa runt och pula lite här och pula lite där.

Luncha med väninnor och bara göra det man vill...

Däremot så saknar jag mina kollegor, det ska bli kul att träffa dem igen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards