Alla inlägg under augusti 2009

Av Dina - 30 augusti 2009 11:30

Idag hade vi bestämt oss för att grilla.

Och som vanligt när man har tonåringar så går det aldrig att bestämma nåt som passar alla.

Så, när jag på för middagen sa att kl 19:00 är det mat så sa AnnaMaria att hon "tyvärr var bjuden på tjejmiddag ikväll".

Max kunde absolut inte äta den tiden för han skulle vara ute och fiska då men skulle äta senare...

Så som vanligt var det bara Oliver, jag och Micke.

Men det är mysigt bara det också.

Vi grillade och sen lät vi maten smälta för att sedan ha en tvkväll med chips.

Vi är som de 10 små negerungarna i våran familj, en efter en faller bort.

Så när vi skulle ha mys framför tv:n var det bara jag och Oliver.

Micke hade somnat i sin fotölj, som vanligt...

Av Dina - 29 augusti 2009 17:38

Två killar står i biologilabbet och tittar på ett spermaprov.

Plötsligt flyger dörren upp och in kommer snygga Bettan.

- Vad tittar ni på? frågar hon

- Ett salivprov, svarar en av pojkarna snabbt.

Gossarna avlägsnar sig generat från salen och Bettan börjar intresserat studera provet.

Då träder biologiläraren in i salen.

- Vad tittar Bettan på då? frågar han

- Ett salivprov,svarar Bettan

Läraren går fram och studerar provet en stund och säger sedan:

- Jag tycker nog att Bettan borde skölja munnen bättre på mornarna...

Av Dina - 29 augusti 2009 17:16

Så var det dags att fira Laila.

Hon hade fått en spökvandring med middag efteråt.

Vi möttes upp på Järntorget och det var hit guiden kom och mötte upp.

En mycket karismatisk man vid namn Leif.

Sen blev det 90 minuters gata upp och gata ner insupandes Stockholms historia från 1300 talet fram till ca 1800.

Måste säga att det var inte så mycket spökvandring som jag trodde det skulle vara, mest kulturhistoria, men det gjorde inte så mycket för det var intressant och mycket beroede på guiden. Han var toppen!

Väl värt pengarna för den som vill gå.

Fotvänliga promenadskor rekomenderas då gatorna i g:a stan här hopplösa att gå på med klackar.


Efter vandringen gick vi vidare till Trattoria Romana och avnjöd en mycket god middag med mycket gott vin.

En underbar trevlig fredag, med andra ord.


Av Dina - 28 augusti 2009 11:19

Alla borde gå dit då!

Det blir en stödgala för dom mänskliga rättigheterna i Iran.

Det är en landsomfattande kampanj för att stödja och uppmärksamma det iranska folkets kamp för mänskliga rättigheter.

Söndagen den 30 augusti kl 14:00- 18:00


See you there!

Av Dina - 28 augusti 2009 11:13

Närmare bestämt Susannes nötkakor!

Dom bakade jag igårkväll.

Dom är jättegoda, faktiskt bland dom godaste kakor jag smakat.

Hon är så duktig Susanne. Hon bara gör om ett recept och det blir så himla bra!


Av Dina - 28 augusti 2009 11:04

När jag fick Max, vilket är snart 20 år sen (?!), fick jag en microvågsugn av min mamma i present.

Hon tyckte att det skulle bli lättare för mig att värma upp matburkarna, välling etc i den. Vilket det var.

Sen dess har den hängt med. Den är inte längre så fin och den är otymplig men den har fungerat som en klocka!

För ett par år sedan när jag tyckte att det kanske var dags att skaffa en mindre micro protesterade Max.

"Du kan inte göra dig av med den, den har ju funnits här så länge jag har gjort det!" sa han.

Dom senaste veckorna har knappen som man öppnar luckan med varit lös, och när Micke tappade bort knappen har det gått att öppna den med en penna som man sticker i hålet.

Men nu funkar inte det längre.

Så igår bestämde vi oss för att köpa en ny micro.

En era har nu gått i stöpet i den här familjen.

Bye, bye micron!

Av Dina - 28 augusti 2009 10:57

Jag gick upp för en timme sen. Kl 10 alltså...

Det var bara det. ;-)

Av Dina - 27 augusti 2009 22:14

Imorse ringde Yvonne mig och sa att hon skulle till Sikla och sen till Forum.

-Lunch? föreslog hon.

Absolut, tänkte jag. Vi bokade tid och jag tänkte att jag skulle ta cykeln dit.

När jag var vid CP (Centrala Parken, för oinvigda) får jag ett sms om att hon är redan där.

Så, det blev att trampa på som bara fan, nåt jag inte är så bra på.

I höjd med Ektorps Centrum var jag helt färdig.

Ville bara parkera cykeln vid cykelstället och fortsätta med buss.

Men när jag tänkte på att det skulle kosta mig 30 kr för tre stationer blev jag snål.

Nä, här ska trampas! Och det är nu det riktiga helvetet börjar.

Från Ektorp till Forum går det nämligen vääääldigt uppåt.

Små nedförsbackar och hemska uppförsbackar.

Så fort jag hade kämpat mig upp för en backe, på ettans växel, såg jag en ännu större längre fram.

Med tårar i ögonen och tungan hängandes som en slips.

Samtidigt så kände jag stressen över att Yvonne satt och väntade.

Tillslut var jag framme, med mjölksyra i benen, anfådd och svettig.

Japp, nu var jag redo för att entra restaurangen.


Vi gick på ilPiato och åt grillad italienskt braöd med soltorkade tomater rucola och fetaost och en sallad tilldet.

Efter det köpte vi en varsin soyalatte och gick ut i solen och satte oss.

Där satt vi tills det var dags att åka hem, förlåt, cykla hem igen.

Men min kropp som fortfarande var i chocktillstånd slog på autopiloten och jag märkte inte ens när jag kom hem.


Alla kalorier jag stoppat i mig idag var jag väl värd!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards