Alla inlägg under januari 2014

Av Dina - 20 januari 2014 15:41

Förra helgen gick startskottet för lägenhetsvisningar.

Det har varit heeelt dött ett bra tag nu, men sen typ två veckor tillbaks börjar utbuden att strömma in.

 

Jag hade sett en lägenhet som verkade intressant. Micke hade sett flera stycken.

Jag tittar i första hand i Orminge och Nacka, Micke har ett bredare sökområde.

 

Så när stora visningshelgen kom hade jag två objekt jag ville se, Micke säkert hade så många att han var tvungen att dela upp det på tre dagar.

Jag fastnade för en, inte till att börja med, men ju mer jag tänkte på den växte den.


Så pass mycket att jag budade... Men eftersom jag bara hade sett två objekt ville jag avvakta några dagar, det ville inte säljaren...

 

Så i veckan som gick så sålde vi vårat hus, vi skrev papperna i trosdags, Micke skrev ett kontrakt på sin nya lägenhet och jag står bostadslös...

 

På dom två veckorna jag har varit bostadssökande har jag hunnit lära mig en hel del en sak som blir tydligare och tydligare, inget nytt dock, men ändå; Det här "gemställda" samhället vi lever i SUGER BIG TIME om  du är kvinna.

Jag ska komma till det framöver, just nu försöker jag balansera familjeliv, jobb och lägenhetssökning. Ska snart iväg och titta på ytterligare en lägenhet, den här gången utan Micke. För annars ställer jag frågor till mäklaren och han svarar min man...


Av Dina - 11 januari 2014 15:47

Under min runda i skogen, just när jag hade gått nästan varet runt fick jag en instinkt att gå upp i skogen och titta om det fanns samp.

Jag minns nämligen för någora år sedan, när vi åter hade en mild vinter, då plockade jag svamp i december, så varför skulle det inte finnas i januari?

Förvisso sken solen mer förra gången, men man kan ju alltid titta efter...

 

Först hittade jag en, och när jag skärpte synen, några stycken till!

Tyvärr var klockan för mycket på eftermiddagen, och det hade börjat skymma så jag fick ge upp och nu i helgen när jag hade planerat svampplockning, ja då har snön fallit så dom svamparna som fanns är nog borta nu...

Av Dina - 6 januari 2014 22:21

Undrar nog de flesta nu.

Det gick naturligtvis åt skogen!

 

Måndag skulle bli min "fastedag", det försvann så fort jag kom till jobbet.

Och eftersom jag redan hade förstört det så fortsatte jag kvällen med att beställa hem pizza.

 

 

Dagen efter var inte bättre, nyårsafton och som plåster på såret, att jag jobbade då, fick jag en chokladask som var en meter lång...

   

 

Och eftersom Micke och Oliver låg sjuka i influensa och hade ingen matlust kunde jag mumsa fritt ur asken så mycket jag ville.

 

Eländet tog inte slut där. Max kom hem från Grekland och med sig hade han hemmagjord Baklava.

Det verkar som om somebody put a spell on me!

Hur kan man låta bli sånt! Hemmagjord Baklava, för den som inte vet, är som en bit av paradiset!

 

Så jag bestämde mig att så länge jag har såna här kan jag inte börja på någon diet. Tid för att äta alla: En vecka. (Dom är slut nu.)

 

Så idag, måndag igen, har jag faktiskt varit duktig. Ingen 5:2 men inget annat än mat heller.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards