Alla inlägg under mars 2013

Av Dina - 21 mars 2013 09:44

I Grekland säger man om någon som slösar sina pengar att "du äter upp dina pengar", fritt översatt.

Och det är precis vad jag gjorde häromdagen.

I tisdags när snön föll, vindarna kom från Nordpolen och var isisga skulle jag och Susanne träffas för sen lunch.

 

-"Ta någ nära Slussen!" sa jag till Susanne när vi diskuterade vart vi skulle gå, "Jag har ingen lust att gå omkring i det här vädret"

 

Så vi bestämde "Blå dörren" vid Slussen.

 

Helst hade jag velat äta något varmt eftersom jag var nedkyld ända in i benmärgen, men jag fastnade för en sallad med chiliräkor och grillat vitlöksbröd. Skitgott!

Så kaffet efter maten blev en Irishcoffee. Sen en till och sen en till...

 

 

Efter ett par timmar så kom servitören och sa att vi måste flytta till baren eftersom bordet var reserverat till middag.

Vi hade ingen lust att sitta i baren så vi tog oss ut i kylan och gick till Bishops arm, tror jag det var, men där visade det sig att det bara fanns barplatser om man inte ville äta.

 

Ut i kylan igen, Nu gick vi till en överfull Rival, men nu hade klockan börjat bli så mycket att Yvonne skulle komma in till stan och hon ville gå till restaurang Patagonia på Nygatan.

 

Det är en latinamerikansk restaurang, dom har tyvärr ingen tapas, men en himla god mat! Väldigt gott var det faktiskt, så jag var på!

 

 

Servitören rekomenderade en drink innan maten, Pisco sour. Jag dricker inga syrliga sura drycker men han insisterade så jag gav med mig. När han såg att jag inte drack frågade han varför och jag sa att den är för syrlig och att vonne skulle få den när hon kom, men han gav sig inte utan tog ut den och gjorde om och gjorde rätt, nu var den drickbar!

 

 

 

 

Vid midnatt var kvällen slut. För mig och Susanne var det nog bra eftersom vi hade börjat den redan 13:30, men det var ju mitt i veckan och arbetsdag dan efter och inte visste jag att jag då skulle vakna 04:15 och inte kunna somna om.

 

Av Dina - 9 mars 2013 23:33

Idag var det manifestation mot det fruktansvärda REVA.

Dagen var solig med svinkall, jag åkte till T-centralen för att möta upp med min kompis Lokman som hakade på, kul!

Sen gick vi mot Kungsträdgården där det redan, trots att vi var lite tidiga, hade samlats en massa människor. Alla helt underbara!

 

Uppvärmningen stod en grupp tjejer för med värsta braiga toner med slagverk, jag kunde inte stå still.

 

 

Sen började talen.

Folkpartiets ungdomsförbund var där och talade, inte så poppis då deras moderparti var en av som röstade fram detta.

Mest utbuad blev dock MPs Maria Ferm, hon stod där och pratade om hur vi måste ställa upp för alla människor när det var MP som hjälpte alliansen att få igenom REVA. Hon hann inte säga så mycket för det började att ett gäng tjejer började skrika "HYKLARE" och sen ljöd det ordet över hela Kungsan, tills hon talat klart. Vad skulle hon dit och göra egentligen, hon måste ju ha vetat att hon skulle få den reaktionen.

 

 

Det mest fotade plakatet:

 

Och här är jag

 

 

Jag är inte så stor, men jag kom med på Metros foto också.

 

Men det var nog inte mig utan mitt plakat dom ville åt...

 

Stelfrusna gick vi, jag, Lisa och Barbro till regeringshuset för att lämna våra plakat när demonstationen var över. Och då kan jag nu passa och tacka alla skattebetalare för den vrma chokladen som jag hällde i mig för att återfå rörligheten i min lekamen.

 

Barbro åkte hem och jag och Lisa tog oss till den irländska puben Wirström.

Lisa skulle träffa upp vänner senare och titta på rygby och jag skulle ta en irishcoffee med henne som väntsällskap.

Rygbymatchen visades på storbildstv, Irland - Frankrike, det blev oavgjort, och vi satt bredvid två hetlevrade fransmän. Jag har aldrig sett en rygbymatch förut och hade jag inte haft Lisa, som själv har spelat, hade jag inte fattat så mycket. Nu vet jag allt! (Nästan)

Tillräckligt för att jag skulle sitta kvar och se färdigt matchen.

En sak till jag lärde mig var att inte låtsats förstå irländska och svara "yes" när dom pratar med dig... Ja, ja, jag hade en mycket trevlig dag iallfall!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards