Alla inlägg under november 2013

Av Dina - 5 november 2013 10:04

Till alla oss som använder pants eller leggings (eller vad sjutton dom nu kallas) nu är dom här!

leggings med fleece invändigt.

 

Det här måste vara det sämsta kortet ever, men det var bara för att jag hade en katt som absolut skulle gosa just när jag fotade.

 

Såhär ser dom ut utvändigt. Helt vanliga pants.

Finns på Åhlens.

#åhlens #leggings

Av Dina - 2 november 2013 22:53

Vid flera tillfällen under hösten har jag varit ute i skogen och letat svamp utan framgång.

Inte ens flugsvampar har jag hittat, det har varit helt dött...

Det enda jag har sett är en vacker natur och en himla massa rådjur.

   

 

Så för en vecka ungefär när jag var ute och tittade om det skulle bli några svampar i år, såg jag pytte, pyttesmå början till finersvamp. Jag kände att jag kanske vågade hoppas på lite svamp i år trots allt.

Plus att det har kommit en hel del regn nu på sista tiden.

 

Så idag begav vi oss ut i skogen. Jag hade redan planerat vart jag skulle titta, ett snårigt ogästvänligt ställe som jag vid två tillfällen förra året gick vilse och kom till, men jag minns också att jag hittade stora svampar där. Värt ett försök.

 

Athos är inte mycket till hjälp. Bortsett från att han gärna är i vägen så är han mest besatt av färskt gräs han han äta på eller långa pinnar som sitter fast som han kan dra loss. Hjälpa till att hitta svamp duger han inte till trots flera års erfarenhet.

   

Om man tittar på marken ska den vara idealisk för höstkantareller.

När jag var på väg att ge upp och suckade att det här skulle bli den värsa hösten ever, då, plötsligt uppenbarade sig massa små svampar.

 

Jag fick en hel del! Lycka!

 

Micke propsade på att äta midda ute idag.

Jag hade helst sett att jag fick laga något med min nyfunna svamp, men ingen utav barnen skulle äta hemma ikväll så jag hakade på Mickes förslag.

Jag hade sen en tid tillbaks fått planka på hjärnan, vet inte om jag drömde om det och sen hade jag det på hjärnan, så det hade jag tänkt att jag skulle äta.

Till Mickes förvåning eftersom jag aldrig beställer kött. Men nu gjorde jag det. Det var gott, men jag hann knappt få ner sista tuggan förrän jag mådde illa när jag tänkte på vad jag hade ätit. Ett vanligt symtom numera...

Men det var kul så länge det varade.

 

Imorgon ska jag göra nåt av svampen. Det ser jag fram emot. Jag ser också fram emot att gå ut och plocka mer.

Det ska jag nog också göra imorgon. :-)

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards