Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

Födelsedagsmiddag

Av Dina - 18 juli 2014 18:39

Igår, kvart över fem ringer Yvonne och säger att hon är på väg.

-Redan? undrar jag, vad ska du göra där så tidigt?

- Vaddå tidigt, svarar hon, bordet är ju bokat till 17:30...!

 

Paaaniiiik!!

 

Efter att ha väntat 10 minuter på att dom ska svara på Nacka Taxi ger jag upp och ringer Taxi Stockholm.

Jag tror aldrig att jag har fått en taxi så fort. Å andra sidan lät jag som om det brann...

 

Jag satte mig i taxin och sa till chuffören att han liknade min granne som bodde mitt emot mig, men som flyttade till ett hus två veckor att jag flyttade in.

Han frågade mig hur jag trivdes nu i lägenheten och jag tittade på honom och undrade hur han visste att jag har flyttat till lägenhet?

- Men det är ju jag som var din granne mitt emot!

 

Ja, jag sa ju att ni var lika... *lite generad*

Och så började jag berätta att det inte bara var jag och Oliver som flyttade in, utan plötsligt bodde vi sex personer i min lilla lägenhet.

Och han sa att i Syrien (som han kommer ifrån) har dom ett ordspråk som säger: "Om ditt hem är för litet, är ditt hjärta stort".

Jag tyckte det var fint.

 

På Sturegatan 6 ligger Taverna Brillo där Yvonne hade bokat bord.

Och när jag kom in där överraskade hon med att tagit med Kirill och Tomas också.

Det är alltid lika kul att se ansikten på människor man tycker om.

Vad jag kan säg om Brillo, är att det är toppmodernt, hipt, dyrt och maten en besvikelse.

     

 

Eller, besvikelse var kanske att ta i, men jag måste säga att jag tycker Stockholm har bästa utbudet av restauranger i världen och ett kök att verkligen vara stolta över, men när det kommer till vegetariska alternativ suger nästan varje restaurang. Man har i stort sätt olika sallader att välja ibland. Dåligt!

Så även här.

Det fanns en vegetarisk pizza för 250 kr, stekt broccoli m fetaostsmulor och solroskärnor för 175kr eller Spaghetti med olivolja och vitlök för 225 kr.

Jag tog spaghettin, och smaken på den är min latvariant jag åt hemma innan jag fick barn och absolut inte la ner någon energi på att laga mat.

 

Jag fick jättefina blommor och kubansk rom som jag var tvungen att smaka på när jag kom hem. Jag kan defnetivt rekomendera den! Kommer att bli en ny favorit här hemma.

Jag har druckit kubansk rom förut, men den var hämtad från Kuba och finns inte här och den var stark och jag minns inte så mycket mer...

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards