Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Dina - 13 oktober 2009 22:05

AnnaMaria och jag hade varit i centrum.

På väg hem tittar jag upp i skyn och ser ett flygplan på väg, antagligen mot varmare breddgrader, och komenterar med nåt i stil med "Och där är dom på väg..."

Mia tittar upp och säger: "Nja, han håller på att bromsa!"

"Bromsa?!" säger jag. "Du ser väl att han är på väg bort från Arlanda?!"

"Jaha, men ser du inte bromsspåren???"

Här försökte jag förklara för henne att det är inte bromsspår utan avgasspår.

Men natruligtvis visste hon bättre...  

Av Dina - 13 oktober 2009 21:44

Dagen började med kommunikationsföreläsning i form av spontana rollspel.

På sätt och vis var den intressant, men föreläsaren var inte så bra som jag hade önskat.

Han var man och resonerade på ett manligt vis.

"Det är vara att gå fram till personen det berör och säga vad man tycker"

Jag försökte gång på gång inflika att det inte funkar så.

Det kunde han inte förstå.

Jag tyckte han var verklighetsfrämmande.

Han sa att jag skulle vara tyst.

Jag sa att det var han som pratade mest.

Konflikten var ett faktum....

Och han skulle föreläsa för oss om kommunikation?!

Värdo!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards