Alla inlägg den 27 december 2008

Av Dina - 27 december 2008 22:13

I mitt förra liv måste jag ha varit en get.

Dom tuggar på allt och hela tiden. Det gör jag med. Verkar som det sitter kvar..

Det ska bli skönt när julen är över. Jag har en karaktär som är näst intill obefintlig när det gäller att "tugga på nåt".

Och såna här dagar finns det alltid något att tugga på hela tiden. Chokladaskar, hemmagjort godis, kakor, skinka, bröd osv osv...

Våran första skinka som gjordes dagen innan julafton är slut. Micke tog just ut skinka nr 2 ur ugnen, också den på fyra kilo. Vi är duktiga! ;-)

Skinka ska ätas på knäckebröd, tycker jag, och iår provade jag ett jag inte har köpt förut. Dala Järna - hemmagjort knäcke. Väldigt gott! Rekomenderar, det smakade faktiskt hemgjort.

Har jobbat idag och Micke frågade mig vad jag ville ha till middag, jag sa att jag var sugen på spaghetti och köttfärssås. Jag åt tills jag var proppmätt!

Satt sen i soffan och drack en kopp te. Och nu så gick jag upp för att ta nåt att tugga på. Knäckebröd med smör på.... Jag är hopplös! Men gott var det! :-)

Men det ska bli skönt när allt det här är över, då finns det inte lika mkt hemma att äta på.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards