Alla inlägg den 17 december 2008

Av Dina - 17 december 2008 09:59

Jag vet inte vad jag ska tycka om dom längre.

Jag har två barn som går i friskolor, gymnasium.

Max var den första att börja och jag blev väldigt possitiv till dom.

Jättebra! Han går i Nackademin. Engagerade lärare, fina lokaler, jättebra rektor.

Och så var det Mias tur att välja gymnasium...

Hon tänkte också ta en friskola och eftersom jag hade bra erfarenhet så var det ok.

Hon valde en för året nyöppnad skola i Sikla.

Och nu förstår jag varför friskolor har kritiserats så hårt!

För mig tycks det som om dom bara vill håva in pengar.

Det saknas lärare, information, lokaler, allt!

"Gå in på skolsof där finns all information" säger dem. Nu har jag påpekat fem gånger att jag fortfarande inte har fått några inloggningsuppgifter, men dom jobbar på det...

En termin har snart gått!

Skolsalen ligger som sagt i Sikla, matsalen ligger i Liljeholmen...

Sen klagar dom på att eleverna inte åker till matsalen och äter när skolan betalar för deras skolmat... Är det konstigt?!

Och angående all information på skolsoft.. Igår stod det på shemat att eleverna skulle ha sin lektion i liljeholmen kl. 9:15.

När Mia ringer mig 9:30 och säger att ingen har kommit riger jag upp deras expedition, fick inte tag i rektorn, och frågar vad det är frågan om. Han går och tittar och mycke riktigt så skulle dom ha lektion där... Men han kunde inte svara på var läraren var.

Eftersom jag har tappat tålamodet så ringer jag och terrar rektorn som tillslut ringer upp mig..

Då visar det sig att läraren har slutat och vikarien kommer inte in på skolsoft för att ändra, dom skulle inte ha lektion där iallafall...

Strul, strul och åter strul... Så här har det varit hela terminen...

Mia har tappat sugen. Hon vill gå om ettan i en annan skola i en annan linje...

Trist! Hon som verkligen har sett fram emot det här!

Nä, välj i första hand kommunal skola om man inte helt säkert vet vad det är för friskola man väljer. Det är tryggast så!

Av Dina - 17 december 2008 09:56

Ingen är nöjd med sin lott eller missnöjd med sitt förstånd.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards