Alla inlägg den 18 december 2008

Av Dina - 18 december 2008 12:41

* "Då sa jag till dem på ren svenska: Go home."


* Jag gick in i det här med öppet ansikte..


* Jag hälsar press, radio, TV och framför allt massmedia välkomna.


* Kom igen grabbar, dom har också en dålig målvakt.


* Max 2 passningar, högst 3.


* Som man brukar säga, rötterna går aldrig ur.


* Vi går ut och värmer upp i rektangulära cirklar.


* Rätta mig om jag inte har fel.

Av Dina - 18 december 2008 09:52

Så skrattretande!

Med det menas att du är garanterad att träffa en läkare inom en viss tid, jag tror det är två månader.

Men inte att du ska få behandling.

I september 2007 gjorde jag illa min tumme, när värken inte ville gå över tog jag kontakt med vårdcentralen som sa att jag hade fått en inflammation. Och blev behandlad emot det. När efter slutförd behandling det fortfarande inte hade gått över fick jag remiss till ortopeden, nu hade det gått tre månader. Det visade sig då att mitt ledband i tummen hade gått av. Jag fick värktabletter och en skena att använda i väntan på att få komma till handkirurgen. Remiss skickades samma dag av ortopeden, jag var där. I torsdags, förra veckan, fick jag min kallelse till handkirurgen?! Ett och ett halft år senare!!

Vilken jäkla tur att det bara var ett ledband och inte hjärtat eller någon tumör...

Tragiskt!

Och jag är fortfarande bitter!

Av Dina - 18 december 2008 09:39

Och ingen snö i sikte...:-(

Grått, grått och åter grått.

Jag får ingen riktig julstämning. Och jag har alltid sagt att över julen vill jag inte åka utomlands för det vill jag fira i Sverige.

Endast här kan man få en riktig jul.

Jag känner mig blåst på konfekten.

Vore det inte för att jag är så traditionsmässig så hade jag firat jul i Grekland. Men nej, jag skulle absolut inte känna någon julstämning där alls.

Så jul kommer även i fortsättningen att firas i Sverige, och jag kommer även i fortsättningen att gnälla över barmarken.

Jag vill citera min gode vän Jeans standaruttryck:

Jag är bitter!

Jaa, Jean, jag med!

Av Dina - 18 december 2008 09:36

God etikett är konsten att få gästerna att känna sig hemma när du önskar att de vore det.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards