Alla inlägg under november 2009

Av Dina - 18 november 2009 09:54

Vaknade innan klockan, lite pirrigt var det.

In i duschen och tvätta sig med specialtvålen igen.

Sen iväg till Nacka sjukhus.

Tyvärr så har dom blivit överdrivet försiktiga i och med influensan så Micke motades vid grind.


Tråkigt, tycker jag för är det någon gång man vill ha någon hos sig så är det innan en operation.

Nu fick vi istället ligga där själva.

Men jag var ändå vid gott mod. Äntligen!

Jag fotade mig när jag bytt om till dom fina sjukhuskläderna.

  


Efter operationen vaknade jag av att Mia satt där. Gullisen! Hon gör sin praktik på Nacka sjh och kom ner till mig.

Hon räknades som personal så hon fick komma in.


Jag visste att jag skulle bli gipsad. Men inte att jag skulle få 50 kg gips. Det är så tungt så när jag sträcte ut mig igårkväll så kantrade jag.

Det är så otymligt, jag kan knappt göra något.

Det här ska sitta till den 1 december, då ska jag byta till bättre, mindre och smidigare gipsskena.

  

Av Dina - 16 november 2009 19:29

Som om ordet "sugardaddy" klingar lite snuskigt.

Men när man läste på textremsan blev det totalt osmakligt!


Meningen var:

He is my sugardaddy.


Svensk översättning:

Han är min snaskefar.

Av Dina - 16 november 2009 10:59

Jag har varit rädd om mig sista veckan.

Jag har undvikit stora folksamlingar, klätt mig iodentligt och skött mig på alla sätt och vis inför tisdag.

Men så i lördagskväll, så fick vi för oss, jag, mamma och Micke, att vi skulle gå en sväng i skolgen med Athos.

Jag brukar alltid ha på mig mössa när det blåser, men av någon jäkla anledning tog jag inte på mig någon.

Igår morse vaknade jag nysandes, igår kväll rann näsan...

Nu har jag bara idag på mig att få näsan sluta rinna!

Jag tänker inte falla på målsnöret!

Av Dina - 14 november 2009 11:57

Igår så såg vi filmen Zombiland.

Jag tyckte den var en stor besvikelse,men kanske för att jag hade stora förväntningar på den.

Micke blev också besviken, men han hade också hört mycket bra om den.

Mamma tycket den var disgusting.

Oliver tyckte den var bra, helcool!

  

Med det menas att om du inte vet hur ett huvud låter när den smashar i marken så får du lära dig det här...

Av Dina - 14 november 2009 11:47

På eftermiddagen tog vi en tur till Brisak.

För dom som aldrig varit där kan jag bara säga, allt bra-att-ha som du inte behöver, och behöver också för all del, finns där, det som inte finns där är inte uppfunnet!

Och nu har dom julsaker framme.

För mamma och mig som är vänner av julen var det som att komma till himlen.

Faktskt, väl värt ett besök!

Av Dina - 14 november 2009 11:41

  

Det finns bara en som vet hur man gör den godaste Halvan, och han finns tyvärr inte med oss längre, pappa!

Men mamma gjorde ett tappert försök igår att laga en. Den var ok.


Av Dina - 13 november 2009 12:31

Det sista jag gjorde igår kväll innan jag gick och la mig var att kolla knölen.

Jag hade hoppats att den skulle vara borta så att jag kunde ringa och avboka min tid, men, nej.


Jag har en himla bra husläkare, hon kollade mig grundligt. Sen tog hon sig t om tid att kolla vilken bröstmottagning hon tyckte var bäst och ringde och pratade med dem innan hon bestämde sig, allt medans jag satt där. Hon ville att jag skulle få en tid så fort som möjligt och ringde för att försäkar sig om det med.

BröstCentrum City, blev det.

Jag fick telefonnr dit också så jag själv kunde prata med dem och dom lät jättebra!

Jag känner mig trygg!

Tyvärr ska jag opereras på tisdag, så jag måste ta det andra efter, så på torsdag ska jag dit.*pust*

Jag hade en illusion om att jag skulle gå hemma och strosa och mysa på min sjukskrivning.

Men det kanske blir så ändå, efter torsdag. Vi får väl hoppas det!

  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards