Alla inlägg under november 2009

Av Dina - 23 november 2009 20:05

Jag har en hangup, plastbyttor.

Jag har fortfarande två papperskassar fulla med byttor ute i förrådet som inte fått plats härinne, men jag jobbar på att få in dem, jag smyger in några då och då när Micke inte ser.


Ibland när vi är och handlar ser jag några jättebraiga lådor, men är Micke med är det kört...

Idag var inte Micke med och jag hittade tre st till jättebra pris, nästan gratis, det gick inte för sig att inta slå till.


Ni skulle ha hört kärringMicke, blabla..blabla..  


Dom finns på Vi, gamla vivo, för 29 kr för 3 st. :-)

Av Dina - 22 november 2009 16:09

Släkten på besök.

D vs min morbror Leo och Inegerd och Mickes pappa och Kerstin.

Mamma hade lagat en massa god mat:

Spanakopitta - spenatpaj

Caseropitta - ostpaj

Gigandes - Jättebönor som man tillagar i ugnen, jättegott.

Och så förstås moussaka.

Jag var inte snabb nog igår så jag missade att fota innan vi åt.

Men här kommer mätta och nöjda Tore och Kerstin.

Av Dina - 22 november 2009 16:07

Det har bakats kourambjedes!

Av Dina - 20 november 2009 22:42

Ingen kan vara nere med en ballong.

 

  

Av Dina - 20 november 2009 17:55

Motvilligt tog jag mig igår till bröstcentret.

Inte för att jag var rädd, utan jag var trött eftersom jag sovit dåligt pga värken. Sen hade jag fullt schå att hitta en jacka som jag kunde få på mig. Gipset är jättestort.


Väl där fick jag börja med mammografi. Dom gör sig väldans bra på röntgenplåtar, mina bröst, riktigt snygga såg dom ut!


Sen var det dags för läkaren. In i ett annat rum och av med kläderna igen.

Han tryckte och klämde och gjorde ultraljud.


Efter ett tag sa han:

Det var en väldigt envis körtel det här, den lurade oss allihop!


Jag är frisk!

Fast det visste jag hela tiden.

Av Dina - 18 november 2009 16:01

Vet ni vad stora dom är?!

Det är ju hopplöst att svälja dem, men nu börjar jag få rutin på det och varje gång jag lyckas utan att hulka känner jag mig som Linda Lovelace. ;-)

  

Av Dina - 18 november 2009 13:06

Ja, jag hade ont och jag vill inte äta hur mycket värktabletter som helst heller så jag bestämde mig för att ta en stärkande promenad.

Tyvärr hade mamma och Mia redan gått hemifrån utan att hjälpa mig på med kläderna.

När jag klätt mig färdigt såg jag ut som en mupp, kläderna var dessutom vridna och sneknäppta.

Jag kom inte i någon jacka, men det var tack och lov inte kallt idag så det räckte med västen.

Vi gick runt spåret, jag och Athos, sen vek vi ner till glasan.

På väg hem därifrån började det att regna.

Gips tycker inte om regn...

Jag har blåst på det med torken, hoppas det gick bra...:-/

Av Dina - 18 november 2009 10:36

Igår var jag tuff och envis och skull inte alls ligga kvar, jag skulle minsann hem!

ont gjorde det inte.

Jag fick med mig två läkemedelspåsar med tre tabletter i varje. Ena med T.Alvedon 1 g och den andra med T. Dexofen 100 mg.

Jag är inte någon nybörjare så jag tog en av varje vid sänggång. Jag har alltså sovit bra inatt.

Men när kl ringde imorse hade både bedövning och smärtlindring släppt... Aoutch!

Jäklar vad ont jag hade. T om gipset kändes tyngre idag. Jag stapplade ut i köket och tog en tablett av varje igen och slände mig på telefonen och ringde för mer smärtstillande.

Dom tyckte jag skulle avvakta till img och ta bara Alvedon. Vi får se. Hoppas det ger med sig, imorgon bitti ska jad till bröstcenret.

Helst inte smärtpåverkad...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards