Alla inlägg den 3 november 2009

Av Dina - 3 november 2009 23:14

En blind man råkar av misstag gå in på en bar för lesbiska kvinnor. Han sätter sig vid bardisken och ropar till bartendern:

- Har du hört det här blondinskämtet?

Det blir tyst i baren. Kvinnan på stolen bredvid säger varnande:

- Innan du drar ditt skämt är det fem saker du bör känna till: 1) Bartendern är blondin. 2) Utkastaren är blondin. 3) Jag är en blondin som är 1,85 lång, väger 80 kg och har svart bälte i karate. 4) Hon som sitter till höger om dig är en blond brottre. 5) Kvinnan som står bakom dig är också en bondin. Så tänk noga efter. Vill du verkligen dra den där vitsen.

Mannen tänkte efter en stund och säger:

- Nej, inte om jag ska behöva  förklara den fem gånger.

Av Dina - 3 november 2009 22:56

En domare i Louisville tyckte att juryn överdrev lite då den rekommenderade ett straff på 5005 år i fängelse  för en man som fälldes för fem rån och en kidnappning, så han sänkte straffet till 1001 år.


En advokat som försvarade en man anklagad för inbrott prövade följande försvar: "Min klient stack enbart in armen genom fönstret och avlägsnade några oväsentliga varor. Hans arm är inte han själv, och jag kan inte förstå hur ni kan straffa hela individen för ett brott som endast hans arm har gjort sig skyldig till."

Domaren svarade: "Det var bra formulerat, och med er logik så dömer jag den anklagades arm till ett år i fängelse. Den anklagade kan göra den sällskap, eller så kan han välja att inte göra det. Det är upp till honom."

Den anklagade log och med sin advokats hjälp lossade han sin artificiella arm, la den på bordet och lämnade rättsalen.

Av Dina - 3 november 2009 10:19

Igår kväll anmälde jag mig till ryggjympan.

Jag har varit med på en för länge sedan, men jag var inte så imopnerad då jag jag gick inte dit igen.

Men nu bestämde jag mig för att ge det en andra chans.

Jag gick in i rummet med alla halta och lytta och först tänkte jag ge mig när jag såg sällskapet, men bestämde mig att på en gång sluta upp med att döma männikor jag inte känner.

Vilket säreget gäng!

Instruktören kom och passet började.

Bra pass!

Nackdelen var att dom använde mycket händer, jag gjorde så gott jag kunde, vilket har resulterat i smärta för min del i min defekta hand.

*pust* snart där!



Av Dina - 3 november 2009 00:05

För sju år sedan träffades jag och Micke...  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards