Alla inlägg den 9 november 2009

Av Dina - 9 november 2009 22:56

Slängde mig på telefonen imorse för att ringa vårdcentralen angående mammas ben.

När sjuksköterskan ringde upp fick jag tjata för att få en akuttid till mamma.

Efter mycket om och men fick jag tillsist en tid på nåder.

En timma innan haltar vi dit.

Via skoaffären i orminge centrum.

Doktorn trodde att hon hade en kraftig inflammation i ledbanden på båda sidor av knät.

Vi haltade tillbaks till centrum och apoteket för att hämta ut medicinen. Den fanns inte, kommer imogon.

Så vi tog ytterligare en sväng till skoaffären...

Ibland undrar jag om det är rätt läkare vi söker...



Av Dina - 9 november 2009 22:44

Jag ligger en dag efter hela tiden.

Men ikväll tänkte jag skriva ikapp.

Igår var det Fars dag. Jag har som bekant och tyvärr ingen far att fira längre, men jag firade minnet av honom.

Vi började med en soft förmiddag.

Strax efter brunch ringer min kusin Andreas och säger att dom ska dyka upp senare.

Panik! Inget att bjuda på och Micke skjuter och det är lönlöst att ringa och jäkta på honom han hör inte mobilen.

Så jag bakade. Kärlekskaka/Saratårta/Fiffirutor/Drömkaka eller vad den nu heter.

Sen kom släkten....lääänge....!

Söndag är vår handlardag och jag var inställd på att storhandla.

Så när dom väl åkte tog mamma, jag och AnnaMaria bussen till Ica Maxi, kl var vid 19-tiden då.

Men vi fick vad vi skulle ha. Micke hämtade upp oss han hade varit och köpt present. Kan inte säga mer just nu.

Hem.

När vi får Greklandsbesök, och då menar jag av greker som bott i Sverige förut, så är korv med bröd ett måste. Mamma är inget undantag. Så min familj åt det, själv satte jag i mig en påse Cheeseballs!

Jag glömde tilläga att trötta och sent fick Micke sin "farsdagtröja".

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards