Alla inlägg den 11 november 2011

Av Dina - 11 november 2011 16:25

Så var det äntligen dags för vår första träff i vårt stickcafé.

Sex stycken skulle vi bli. Fem tjejer och en kille.

Men när jag stod i Slussen ringde Yvonne och sa att det bara blev vi två.

Dåligt att ringa återbud i sista minuten när dom vet att man har lagat mat!

Men det blev ju mer mat åt oss!

Yvonne hade gjort den absolut godaste fiskgrytan jag någonsin har ätit!

Den här kommer jag med all sannorlighet att göra hemma.

Och det bästa av allt: Jag fick med mig en dogybag!

Till efterrätt serverades det kaffe och hemmagjord Tiramisu a la LSHF.

   

Sen var det dags att ta fram garn och sticknålar.

Jag var den enda stickkunniga i sällskapet, och jag är inte ens så bra, men jag kan sticka avig och rät, så Yvonne fick en kurs i det. Så satte hon igång med att sticka sin första halsduk.

 

Efter några omtagningar bestämde hon att halsduken skulle bli stickat med enbart rätmakor. Ett klokt beslut om hon ska bli klar innan jul... ;-)

   


Plötsligt var klockan 23. *ups*

Tiden hade gått väldigt snabbt, när man sitter där och skrattar och löser världsproblemen medans man stickar!

Vi bestämde att nästa stickträff blir hemma hos mig, torsdag om två veckor.

Välkomna!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards