Alla inlägg den 2 november 2011

Av Dina - 2 november 2011 20:46

Jag har i princip aldrig kontanter på mig. (Ibland inte ens kort, jag vet Sarah) Dom flesta jag känner betalar oftas också med kort jämt.

Jag kom att tänka på det nu när det ringde på dörren och en söt liten pojke stod utanför och ville sälja tulpaner till en klassresa. Jag tillhör den typen som har väldigt svårt att säga nej till sånt. Jag köper alltid jultidningar, julkorvar osv när dom kommer, för dom betalar man inte förrän efteråt.


I dagens plastkortssamhälle kan det inte vara lönsamt att sälja vid dörren längre. Det är nästan elakt att kränga på barnen massa saker som ska vara "lättsålda" för att dryga ut klasskassan. Och värre blir det väl. Men vem vet, så småningom kanske dom säljer en bukett tulpaner och så plockar dom fram en dosa så man kan dra sitt kort. Men tills dess så blir det inte mycket sålt här på Storövägen..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards