Alla inlägg den 3 november 2011

Av Dina - 3 november 2011 21:21

Min mammas hus ligger väldigt centralt.

Framför huset fins två caféer.

Ovanpå min mamma bor min bror och hans familj.


Idag var min mamma och hjälpte sin väninna på hennes kolonilott, min bror var på min mammas veranda som är stor och grillade med sin familj. När det var färdiggrillat så gick familjen upp till sig för att äta. Klockan var då runt två. Vid tre, halv fyra, kommer mamma hem till ett upp-och nervänt hem. Någon eller några hade tagit sig in och stulit allt hon hade.


I sommras när jag var där plockade mamma fram en ask med väldigt fina gulsmycken, dom kom från min mormor och mamma ville att jag skulle ta dem. Men när vi åkte därifrån glömde jag ta med mig dem. Jag kom på det när jag var i Athen, nu är dom borta. Pengarna min mamma hade sparat, även dom borta.


Mamma var chokad när jag ringde henne och jag förstår det. Ensam kvinna alldeles ensam efter en sånhär grej. Fy fan.

På sätt och vis kanske det var bra att hon inte var hemma, tänk om hon kommit just när han/dom var där inne, dom kanske skulle ha haft ihjäl henne. Mamma var rädd för att gå och lägga sig, har pratat med henne flera gånger ikväll, men jag sa att nu behöver hon inte oroa sig alls, nu finns det ju inget mer att hämta där.

Stackars mamma!

Jag känner mig så maktlös också när jag är här, så långt ifrån. Det finns ju inget jag kan göra.

Jag hoppas dom som gjorde det här kör av vägen när dom är på väg till pantbanken!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards