Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Dina - 16 oktober 2011 19:44

Alltså vad är det här?!

Var nere på Konsum och hittade pallar med Julmust till försäljning.

Julmust nu?!

Det är ju fortfarande oktober!!

Det är ingen ordning längre!!

 

Av Dina - 16 oktober 2011 19:22

I lördags var jag helt sänkt.

Säkert efter att varit ute i skogen i flera timmar dagen innan med för lite kläder.

Men vi hade lite att stå i så det var bara att bita ihop.

Först skulle vi ut till Åkersberga och fixa lite båtsaker.

Efter det var det en tur till Barre. Micke hade beställt tid för klippning och när vi ändå var där passade även jag på att klippa.

Så nu är det kort!

Tyvärr blev det inte så bra kort då jag inte måttde så bra..

  Tömmning av båten var det också.

Detta är baksidan med att vara båtägare, allt det tråkiga som ska göras höst och vår...

Men nu är även båten klar för vintern.

       

Av Dina - 16 oktober 2011 19:10

I fredags sken solen och jag och Athos gav oss ut på svamppromenad.

Jag ville hitta lite nya ställen som jag inte hade varit på.  Någonstans vek jag av från stigen och genade genom en skogsdunge, sen kom en stig till och sen gick det uppför och jag klättrade.

När jag kom upp var skogen alldeles bränd och jag minns för några år sedan att det var en skogbrand, det måste ha varit här.

Jag drog slutsatsen att svamp inte växer bland brända saker så jag började gå inåt.

    Här och var hittade jag svamp och jag blir som ett barn varje gång.

Nästa gång jag tittade upp var jag vilse och den här gången var jag verkligen vilse.

Jag fortsatte att gå för att se om jag kunde hitta en stig, för hittar man en stig kommer man alltid ut någonstans. Men inte ens spår efter djuren hittade jag...

Jag gick hit och jag gick dit.

Totalt lost!

Men jag hittade stora svampar!

    Nu hade det dessutom börjat skymma och jag hade fortfarande inte hittat någon stig och jag började bli trött i benen. T o m Athos började misstro mitt ledarskap och då och då gnydde han lite oroligt.

Just som jag planerade att ringa Micke och säga åt honom att söka mig, ringde han. Han blev inte så glad att jag var borta och sa åt mig att gå med solen på höger sida, det skulle betyda att jag var tvungen att gå tillbaka nästan hela vägen...:-/ Men jag gjorde som han sa och efter fyra timmar var jag äntligen hemma.

Snäll som jag är så delade jag svampen med Britta, gamla damen mittemot, hon blev jätteglad. Själv ville jag inte se den just då...

Men även jag hade massor med svamp hemma.

Och till middag blev det varma mackor med kantarellstuvning. Gott!

Tack för tipset, Anneli!

   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards