Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Dina - 31 oktober 2011 17:03

Yvonne (tror jag det var) tog ett jättebra intiativ och bjöd in oss på stickcafé. Jag tror det var sånt dom kallade syjunta förr i tiden. Iallafall så är vi hittills 4 stycken varav endas en man. Varannan torsdag ska vi träffas hemma hos någon av oss som bjuder på mat.

Jag har varit stickarsugen ett bra tag nu då alla min projekt är färdiga så nu fick jag ett bra tillfälle till att köpa garn. Mina stickkunskaper sträcker sig inte så långt, jag kan sticka halsdukar och sjalar, men jag har gett mig den på att lära mig sticka raggsockor snart.

Iallafall var jag och köpte garn och jag kunde inte låta bli, jag tjuvstartade.

Jag trodde inte det fanns fler halsdukar att göra, men så kom  jag på att jag har en väst i nån lite konstig vinröd/lilaröd färg och inget att matcha den med, så nu köpte jag garn till det ändamålet.

Faktiskt ser jag fram emot att sitta och sticka och snacka lite skit med mina vänner.

Ska bli kul!

 

Av Dina - 31 oktober 2011 15:18

Hela förra veckan har jag varit upptagen från morgon till kväll.

Så jag missade alltså flera fina dagar i svampskogen. Surt!

Men i söndags, när jag var ledig och hade planerat att gå i svampskogen så fick jag sällskap av Lisa och hennes mamma. En stor korg fylld med svamp kom jag hem med.


Idag, måndag, vaknade jag tidigt. Självklart då man inte har ställt om sig själv riktigt än.

Gick ner och handlade, la kycklingen i marinad och tog Athos och min korg och gick ut i skogen.

Det är lite svårare att hitta svampen nu då det ligger en massa löv överallt. Men när man hittar dem finns dem i massor!

     


När jag gick där i min endsamhet och drog näsan i mossan, eftersom jag inte hade glasögonen på mig, så fick jag en mindre trevlig överraskning.

Jag kom fram till en mansjacka, men innan jag såg att det bara var jackan som låg där han jag hoppa högt. Någon har uppenbarligen blivit varm i sin svampjakt och hängt av sig, för en bit därifrån hängde även hans kofta.

Jag gillar inte sånt, det är min fasa att snubbla över ett lik när jag är ute och går i skogen ensam. Inte för att sånt är vanligt, men vem är det som hittar dom? Jo, bärplockare, svampplockare och hundägare... :-/

   

Jag kom iallafall hem två timmar senare med ytterligare en svampkorg fylld till bredden. :-)

Imorgon börjar jag jobba igen så jag vet inte hur mycket svamp jag kommer hinna plocka framöver. Inte mycket verkar det som... :-(

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards