Direktlänk till inlägg 18 april 2011

Pam Ann

Av Dina - 18 april 2011 08:41

Jag brukar försöka att inte ha söndagskvällen inbokat med nåt. Men när Pam Ann är i stan måste man bryta sina principer.

 

Pam Ann är en mycket fräck flygvärdinna som har jobbat, eller åtminstonde känner hon till hur dom jobbar, alla flygbolag. Hon härmar dem och driver med dem. Hon använder sig mycket av publiken i sina shower och kör mycket på fördommar helt ogenerat och gör det så himla bra!


Innan föreställningen som gick på Göta lejon, träffades vi på Tabac för middag och uppvärmning. Med vi menas jag, Yvonne och Kirill.

Vi gav oss på en maträtt vi aldrig brukar beställa och jag har nog inte ätit dem på över 20 år. Eller inte "nog" för den delen, jag har inte ätit den på över 20 år. Club sanwich.

   

Det kommer nog ta 20 år till innan jag äter den igen...

Så för att hjälpa magen bryta ner all frityrfett så var vi tvugna att ta en Vodka och efter det en Irish Coffee...


Vidare till Söder och en fullsatt Göta Lejon.

  På bussen hem när jag åkte över Skurubron lyste en underbar fullmåne och med husen under vid Skurusundet såg det ut som en Muminsaga ..."och månen går upp över mumindalen..."

När jag skulle ta en bild på den efter det att jag klivit av bussen så förutom att jag glömde zooma så kom det ett par slöjmoln..

Men det var vacker att promenera hem i fullmånen, i ett tyst Orminge, men skog längst ena vägen och Varulvar flåsandes bakom träden... :-)

 




 
 
Ingen bild

Bea

18 april 2011 23:23


Ååå, club sandwich... det minns jag! Så länge sedan!
På tal om Tabac, så tror jag att jag varit där. Känner igen det, måste tänka... Ja, det var väl också i så fall för en herrans massa år sedan. I 20-årsåldern var vi ofta i Stockholm, jag o några vänner. Vi lånade en lägenhet av en kamrat som aldrig var där, shoppade, gick ut och svirade...

Vi var ju "lantisar" och vi tyckte nog att Stockholmbrudarna var allmänt stroppiga och "fina i kanten". Bara Stockholmsdialekten kallade vi för "de pratar fiiiint"

Ack, så fel man kunde ha, du! :)
Den som lever, den lär!

Dina

19 april 2011 11:20

Ja, Tabac ligger i början till Ga stan, Kolingstorg. Älskar det stället! Faktiskt, tom jag som bor ett stenkast från stan är sällan där numera, nattetid i allafall... Jag kan sakna det, men jag orkar inte längre... Det kanske kommer den dan man blir "barnlös" igen.. :-)

 
Ingen bild

Bea

19 april 2011 20:15

Neej, man orkar ju inte längre. Samma här... Ngt som du oxå har skrivit om (det där med jackan som inte gick att stänga! :-) som jag oxå känner igen mig i (sitter med datorn i knät nu o magen jäser sig över byxlinningen!!!) :/ Usch o blä!!! Måste komma igång o träna!!! Ska börja imorgon! Vi måste bli snygga, smärta o vältränade nu, Dina!!! =)

Dina

20 april 2011 11:37

Hallå där! Vi ÄR snygga, bara smärta och vältränade, tack! ;-)

 
Ingen bild

Bea

20 april 2011 15:21

Hej igen!

Apropå kommentaren ovan- gillar den! Ja, vi ÄR snygga!!! =)

Vill bara tala om, så att det inte missuppfattas, att jag skrev på min blogg igår, när jag "vältrade mig i hullet" :-) till dig: Nu måste vi komma igång! Enda anledningen till att jag skrev så just till dig, var att jag kände igen mig i bilden på din blogg, när du visade jackan. Har nämligen samma problem med byxorna!!!

Det är inte så att JAG tycker att DU är fet o slapp. Jag tycker att du är fin. Bara så du vet!!!

Dina

20 april 2011 15:48

Hahaha.. Du är gullig! Tror du jag tog illa upp?! Nejdå! Jag säger som Nalle Phu: Jag är inte tjock, det är min hud som är fluffig... ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards