Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Äntligen ledig!

Av Dina - 11 april 2009 22:27

Idag var jag äntligen ledig. Jag hade sett fram emot att få sooova, åtminstonde till kl. 9.00, men Micke tyckte det var alldeles för fint väder för att sova bort, och han hade rätt.

Så, medans jag trasslade mig ur lakanen så var han och köpte färska frallor till frukost.

Sen väckte jag Oliver, det enda barnet som är hemma, och så åt vi en god påskfrukost.

Efter det gjorde vi oss iordning för att åka och njuta av solen, vi åkte till Maxi för att köpa en pläd (eftersom jag har lagt dom andra på ett mycket bra ställe...) och en freesbee, packade ner dricka, hund och barn och åkte till Nyckelviken. D v s vi och resten av Nacka. Efter att ha solat i ca 3 minuter fick jag fnatt, jag kunde inte ligga kvar, mitt blod började koka så jag tog hunden och gick ner till vattnet.

Sen spelade vi freesbee alla tre och efter en stund åkte vi hem.

Jag stod inte ut! Hur faan ska jag överleva denna sommar?!

Väl hemma fick jag en hel del gjort. Jag påtade i trädgården...eller rättare sagt jag ansade rosorna.

Sen fick jag för mig att jag ska vårstäda, och jag skulle börja i vårat sovrum.

Jag drog fram sängen för att komma åt ordentligt och vad fick jag se....?

Den där jäkla katten, Frasse, hade släpat in en fågel, och inte någon liten heller! Det var en sån där grå/brun ganska fin som finns massor av här vi bor. Färsk var den också. *blä*  Jag mutade Oliver med 30 kr om han tog bort den, funkar varje gång! ;-)















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards