Alla inlägg den 16 april 2009

Av Dina - 16 april 2009 13:42

En god gärning, oavsett hur liten, är någonsin bortkastad.

Av Dina - 16 april 2009 13:28

Igår fick jag för mig att jag skulle cykla till jobbet.

Hade glömt hur jobbigt det var och hur dålig kondis jag egentligen har...

I alla fall, jag trampade iväg, lagom tills jag hade min arbetsplats inom synhåll kände jag hur ont i baken jag hade fått.

Jag var alldeles öm, värre än att sitta på MC:n.

Svor lite för mig själv att jag tog cykeln, nu kunde jag ju inte be Micke hämta mig heller, sån´t jag kan göra om jag går.

Men, men, jag var tvungen att stå mitt kasst och jag behöver verkligen motion.

Nåt mer jag hade glömt är att vägen till jobbet går nerför, vägen hem uppför...:-(

Så inte nog med att jag var trött efter att cyklat till jobbet, arbetat en hel kväll, jag skulle nu cykla hem uppför också, med en kondis som en kastrull...

Väl hemma lät jag som en astmatiker, jag behövde mer luft än jag kunde ta in...

Och så var det baken, ändå har jag ett bra säte på cykeln, men tydligen inte för långfärd. Och om jag gemför med riktiga cyklister, som tävlar, så har dom en pyttesadel. Hur ont måste inte dom få?!

Men det är väl det som är meningen kanske, att det ska vara obekvämt så dom inte sätter sig och fincyklar utan trampar på för att komma fram och få hoppa av cykeln.

Men eftersom jag inte är en tävlingsmänniska så undrar jag om det finns en sadelmuff? Någonting mjukt man kan sätta på sadeln gärna i fårull...

Jag har tänkt sätta en kudde där, men det skulle se löjligt ut..

Så, om någon vet vart man kan köpa en rumpmuff, vänligen berätta det för mig.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards