Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Dina - 22 mars 2012 12:07

Igår när jag var på väg hem från jobbet och nästan vid busshållsplatsen Ektorps C tittade jag upp i backen och plötsligt var det blått överallt!

Våren är här! Underbart!

 


Idag är jag ledig. Och vädret är bättre än igår, så jag och Athos gick ut på en långpromenad i skogen.

Det bokstavligt talat kryllade av Citronfjärilar, men varje gång jag fick upp mobilen så flaxade dom iväg.

När jag gick mot Danmarks ängar så höll jag mobilen i handen och kameran på för att vara beredd när nästa fjäril kom. Men naturligtvis kom inte en enda...


Däremot hittade jag ett annat vårtecken. Tyvärr så stod jag mitt i det och det var inte så roligt. Men myrorna har vaknat till liv och det var full rulle på dem.

  

Det syns inte så bra här men det var miljarders av dem.


Så när min promenad nästan var till ända, såg jag en ensam liten Citronfjäril ligga i solen. Så jag smög och försökte zooma så gott det gick. And I got it!

       

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards