Alla inlägg den 11 mars 2012

Bio

Av Dina - 11 mars 2012 21:30

När barnen var små längtade man tills man skulle få barnfri tid.

Nu när dom är stora längtar man till att få umgås med dem. För nu har dom aldrig tid.


Så när Micke föreslog att vi skulle gå på bio blev jag glatt överraskad att Oliver ville med. Vi bestämde snabbt att det skulle bli en familjefilm för Micke och Oliver gillar att se filmer där dom skjuter så mycket som möjligt och där blod och lemmar yr. Det gillar inte jag. Men jag kan sträcka mig till fantasy sort of..

Nånting jag är väldigt förtjust i däremot är 3D, så det var t om att jag gick med på att se Star Wars igen eftersom den har kommit ut i 3D.

Men det blev John Carter.

 


Personligen tyckte jag den var sådär. Såhär i efterhand skulle jag inte betala för att se den på bio, utan väntat tills den kom ut på CD och titta på den en slö söndag. Den var två timmar lång och jag tyckte det kändes.

Micke och Oliver tyckte den var helt ok. Och vad jag hörde av kommentarerna på biografen av alla tonåringar som var där så gillade dom den också. Och trots att det var krig där han var så var den barnvänlig, det var inget blod som sprutade och inga detaljerade lemlästningar.


Filmen hade influenser av Avatar, Sagan om ringen och Stjärnornas krig men orginalen är bättre. Se värd när man vill slötitta på nåt som sagt.

   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards