Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Dina - 17 mars 2012 22:46

Micke har bytt ut sin iphone 4 till en ny större telefon.

En Samsung.

Och eftersom den är så mycket större har han hittat fler möjligheter med den.

Som t ex att ladda ner en flygapp.

Med hörlurar i öronen så kan man flyga vart som helst och ha kontakt med kontrolltornet.. :-/

Som en minisimulator, typ.


Så när jag kom hem, efter att ha jobbat 08:00-21:00, och såg att det inte var helt bortdiskat från gårdagen och frågade varför fick jag svaret: "Oj då, jag hann inte..."

Men han såg inte skamsen eller ångerfull ut, han hade nåt lyriskt i blicken!!!

I vanliga fall brukar han vilja att jag ska sitta bredvid  se saker och visa intresse. Nu hade han inte ens tid att visa mig. Han var helt uppe i det blå.


Susanne, be aware...

 


Det värsta är att det är svårt att bli arg när man ser honom så lycklig... :-/ *ler*

Av Dina - 17 mars 2012 22:02

Min älskade son Max fyllde ju 22 år den 14:e, men då han jobbar i Sandhman på veckorna kunde vi inte fira honom. Så jag bjöd på middag med dom närmaste på fredagen.

Vad passade inte bättre än att premiärgrilla? Vi var dom första i området.

Micke fick agera grillmästare eftersom jag verken ville stå ute i kylan eller i oset.

   


Max och hans pappa kom tillsammans med söta Otilia, Max´s syster.

Det blev en trevlig middag.

Uffe var som vanligt i sitt esse och hade förutom hundra planer och idéer även som vanligt svar på allt. Men han är underhållande. I lagom doser.


Max present från sin pappa var en tavla. Det var andra gången Max får samma tavla. Jag frågade Uffe om han inte fattade vinken första gången, då Max inte tog med sig tavlan hem, men uppenbarligen gjorde han inte det. Så han fick den igen... Nu står den i mitt vardagsrum, han tog inte den med sig den här gången heller... :-)

 

Tavlan är målad i Paris när Max var där med sin pappa när han var ca 13 år.


Max skulle vidare på fest med sina vänner vid 23-tiden. Och då var Uffe på riktigt festhumör och skulle promt med. Ställde bilen på våran garageuppfart och sa att han "hämtar den imorgon", läs idag.

Jag hade mina tvivler. Och ikväll när jag kom hem vid 22-tiden står bilen fortfarande här...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards