Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Dina - 28 juni 2010 13:02

She done it again!


För ett tag sedan så beställde Mia en bikini och nåt mer från HM.

Efter ett par dagar kom paketet med tillhörande inbetalningskort.

Och jag hörde när hon pratade i mobilen med sin väninna att hon skulle ner till pressbyrån för att betala leveransen. So far so good.


Idag kom Mia och sa att jag måste ringa och prata med HM för att hon har fått en påminnelse trots att hon redan betalat.


-Ok, hur betalade du?

- Vad?

- Betalade du via internetbank eller betalade du på banken?

- Jag skickade inbetalningskortet.

- Vad?

- Jag skickade inbetalningskortet till HMs huvudkontor och sa att dom skulle dra pengarna från mitt konto.


Jag har inget mer att kommentera. Jag är mållös...

 







Av Dina - 28 juni 2010 10:32

Jag har varit mkt dålig på att uppdatera sista tiden. Främst har det varit för att jag har fått så himla ont i min handled igen... :-(

Iallafall så har mamma åkt hem sen en vecka tillbaks.

Och innan hon åkte så gjode hon sin fantastiskt goda Spanakopitta, spenatpaj på svenska. Jag måste börja göra sånt själv. Och så gjorde hon mousaka. Ingen gör den som hon! Det måste jag också börja göra.


Annars har det inte hänt så där jättemycket. Jag har jobbat för fullt. Jobbade även midsommarhelgen fredag, lördag och söndag.


Jo, Nacka kommuns cykeltävling som jag var med på. Vi vann inte, men fick pris ändå för bästa namn....?!

Vi måste ha haft historiens töntigaste namn. Och det mest skämmigaste var nog att det var jag som kläckte det... :-/

Det finns att läsa här http://dinasblogg.bloggplatsen.se/2010/05/12/

Och priset?

  Ett badkort. Passar mig, badkrukan....

Och när vi frågade om kortet gällde en gång eller ett år så var det ingen på kommunen som kunde svara på det. Dom visste helt enkelt inte vad dom hade beställt. Fint!   


Under midsommar helgen har Oliver varit hos sin pappa, för första gången på två år. Så igår vid 20-tiden hämtade Micke upp honom vid centralen, sen kom dom och hämtade upp mig på jobbet.

Oliver kommer in och lämnar ifårn sig väskan på köksbordet. "Här är det, ta över", typ...

Jag såg det först imorse när jag klev upp och det första jag gjorde var att börja gräva fram smutstvätten ur den.

Och ingen behöver kommentera det, jag vet att jag är patetisk... *ler*

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards