Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Dina - 12 maj 2010 10:29

Nu har jag anmält mig till ytterligare en utmaning.

Nacka kommuns cykel och gå utamning.

Det ska värnas om miljön så Nacka kommun anordnar en tävling för dom som bor och/eller jobbar i Nacka kommun. (Jag tror att det var så)

Man ska dra ihop ett lag på max 8 personer och man måste ha minst 15 minuters gångavstånd till sitt jobb då får man vara med.

Och jag är med!


Det var Gun, arb.terap på mitt jobb som tog initativet till det här och jag sa uttryckligen när hon frågade vad vårat lag ska ha för namn. "Jag vet inte, välj inget töntnamn bara!"

Presis så sa jag. Och när det är sista kvällen innan man ska lämna in lagen så ringer Gun upp till våningen och frågar vad laget ska heta.

Just då gick jag i huvudet igenom min cykel som Micke har fått laga inför utmaningen. Den har genom åren fått lite skavanker och vi la märke till att två ekrar var borta. Och när Gun ringde så tänkte jag just på hur länge däcket håller och hur många ekrar en cykel behövde så jag sa på skämt "ekrarna".

Som svar på vårat namn och hon tyckte det var strålande.

Jag tog det natruligtvis som ett skämt, men det var det inte...


Så om vi vinner och det kommer att stå på Nacka kommuns hemsida att EKRARNA har vunnit och sen våra namn, då måste jag byta kommun...

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards