Alla inlägg den 18 december 2010

Av Dina - 18 december 2010 22:13

Sen jag uppdagerade min blogg.

Det var förra fredagen, jag hade varit och hälsat på Alexandra och hennes VärldensgulligastMalte.

Vi hann knappt komma innanför ytterdörren förrän Oliver ropar att TV:n är trasig.

Det gick ett streck mitt på tv:n, rakt över så man fick samma bild två gånger, uppe och nere, högst irriterande!


Så kunde vi ju inte ha det, så på lördagen efter det att jag slutat jobbet kl 13, hämtade Micke upp mig och vi trängde ihop oss med resten av Nackaborna i Forum.

I två timmar stod vi och dividerade och tittade på olika tv-apparater.

Våran gamla tv var 42 tum, något jag tyckte var alldeles tillräcklig stor.

Det tyckte inte Micke som ville ha en 60 tum, så alltså tog det oss två timmar att komma överrens om en 52 tummare.

När vi hade bestämt oss för vilken skulle vi gå fram och betala...

funkade inte systemet.

Vi gav upp och åkte hem.


På söndagen skulle jag jobba igen, så Micke skulle åka och göra ett nytt försök med tv:n.

Söndagar är också den dagen jag gör iordning veckans matlista vilket betyder att vi i regel brukar storhandla den dagen.

Även det fick Micke i uppdrag att göra utan mig, då jag var tvungen att ha vissa saker hemma till på måndagen.

Micke gillar inte att storhandla så han försökte protestera, men det slutade med att han gjorde det. Det brukar sluta med att det blir som jag säger så jag förstår inte varför han gång på gång bemödar sig med att komma med invändningar??

Men den här gången fick jag igen för att jag insisterade på att han skulle åka själv.

Våran tv i vardagsrummet är numera 60 tum.

Denna hemska sak står nu och förstör tvbänken.

Men jag måste erkänna, det är en underbar tv, jag älskar den!

Och nej, Micke läser inte min blogg... *moahahaha*

Anarkin slutade inte här.

Han kom dessutom hem med två paket Bregott, extrasaltat!!!

  

Jag tycker inte om så mycket salt!!

Det vet han.

 Nåja, han vågade inte vara hur mycket revolutionär, han köpte för säkerhetsskull ett paket Flora också.


Veckan flöt på som vanligt, men snoriga ungar och fullt upp på jobbet.

Max klagade på att jag inte lagar något nytt, men något nytt menade han husmanskost. I don´t like husmanskost speciellt mycket och drar mig för att laga sånt.

När jag frågade dem vad dom ville ha så sa Max och Micke att dom skulle vilja ha bruna bönor och fläsk... *urk*

  

"En fredagskväll på Slussen" borde maträtten heta.

Men killarna var nöjda och glada. Min middag däremot såg ut såhär:

  

 Te och smörgås.


Idag, lördag, var vi tvungna att ge oss ut i julhandeln igen.

Som tur var åkte vi ganska tidigt, så vi slapp en massa människor.

Vi skulle ha en julgardin till det lilla köksfönstret och tre nya julstjärnor, en till vårat sovrum och två till vardagsrummet.

Två av våra fina julstjärnor vi hade där förut slutade fungera, dom var ändå nästan 10 år gamla så vi bestämde oss för att byta ut dom helt iår.


Jag kan tala om att julgardiner en vecka innan jul är näst intill omöjligt att hitta.

Vi tog oss ut till Värmdö och slank in på Rusta.

Det skulle vi inte ha gjort, för där hittade Micke julgranen...


När jag växte upp på 80-talet så hade vi heltäckningsmattor i nästan alla rum, så vi hade alltså alltid en plastgran.

Jag hatade det, så när jag väl fick egna barn och skulle fira jul så lovade jag att mig själv att alltid ha en rikgit gran.

Micke däremot nämner plastgran varje år, men det brukar oftast stanna där. "Ska vi kolla på en plastgran iår?" frågar han.

"Nej", svarar jag och så är ämnet slutdiskuterat.


Till idag, då. När han som sagt såg granen.

Jag vet inte vad det är för fel på min sambo, är det för att han snart fyller 50 år??

Det är var vad som fick honom att bli helt lyrisk:

  

En blå plastgran. En blå.

Och det var inte slut där.

Nejdå. Drömmande dekorerade han den med röda kulor och, håll i er nu... rött glitter...

  

Och här gick det inte att väsa i bestämd ton att detta var bara att glömma!

Nejdå, han tvingade mig höja rösten och stampa med foten ordentligt för att han skulle ge sig! Herregud!

Sen blev Micke tjurig och ville inte verken prata med mig eller bolla ideér på ett bra tag. Vid ett annat tillfälle hade det varit suveränt, shoppingen hade gått så mycket smidigare då, men idag när vi även skulle kolla julklappar, så blev det tillfället något illa valt.

Så jag fick göra med honom som jag brukade göra med barnen, ta han till ett ställe som han gillar och säga "vad säg som det här?!" :-D

För hans del idag var det ett ställe som sålde fritidsgrejer/kläder.

Det funkade och han har back on track igen och vi kund fortsätta våra inköp.

Och jag som oroar mig för att jag ska bli sysslollös när barnen flyttar hemifrån. Jag kommer nog att ha fullt upp med en ålderstint gubbe...!! ;-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards