Alla inlägg den 10 december 2010

Av Dina - 10 december 2010 20:50

Det blir på tok alldeles för lite sånt.

Bebisgos, alltså, och då speciellt Maltegos.

Han har varit sjuk hela veckan så mest ville han gosa med sin mamma förstås, men efter ett par sånger och lek på rummet så släppte det.


Jag åkte hem till Alex och Malte idag för att hälsa på, jag hade avtalat med Micke att hämta upp mig när han slutade jobbet, tidigast vid tre, sa han, men nog fan dök han upp strax efter att jag har anlänt, i bara kalsingar... ;-)


Jag ville ta med mig Malte hem, och Malte ville också följa med men Micke blev sotis eftersom det var våran BF kväll så han ville ha uppmärksamheten för sig själv... :-/ *skrattar*


Alex hade gjort en mycket god soppa och till kaffet en gudomligt god kaka, som jag vill ha receptet på. En sak är säkert, man blir aldrig besviken på Alexandras bakverk!

Eller som min sjörövardotter AnnaMaria uttryckte det: Hon är ju Sarahs dotter då måste allt hon bakar bli gott!

Så sant!

Jag fjäskade med klubba.

Det funkade med Malte men Alex kommer att bli galen på alla självhäftande fingeravtryck... :-/  

Av Dina - 10 december 2010 10:06

Mia har länge tjatat om att få tatuera sig.

Jag har sagt nej.

Pappa har sagt ja och Micke har sagt varför inte.

Som om dom skulle ha någon aktoritet.


Så blev det gjort ialla fall.

Och Mia brås inte på landet lagom så hela hennes sidag var nerkladdat!

Jag var galen och gapade.

Hon stod på behörigt avstånd.

Men så ville jag läsa vad hon skrivit för trams och det mesta var trams, men ena meningen löd: Tu eres mi mundo, te amo mami.

Som betyder: Du är min värld, jag älskar dig mamma.

Och sen grät jag. Och skällde, och grät.

Idag har jag förlikat mig med att min dotters framtid är i Somalia med alla andra pirater och sjörövare. :-)


Men hur som helst, hur hon än ser ut så är hon också hela min värld och jag älskar henne gränslöst!


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards