Alla inlägg den 6 december 2010

Av Dina - 6 december 2010 08:19

Söndagarna är ganska händelselösa hos oss men rätt trevliga ändå.

Som vanligt började dagen med att Micke kom in med kaffe till mig i sängen eftersom jag gillar att dra mig och lyssna på radion.

Sen åkte han till skytteklubben.

Jag masade mig upp, satte på datorn och kollade bloggar.

Sen klädde jag mig och gick en långpromenad med Athos.

Skogen är så himla vacker i sin vinterskrud.


När jag kommit hem igen efter en och en halvtimme i skogen, hoppade jag i duschen, kom ut och satte på ytterligare en kopp kaffe.

Och det var då som det ringde på dörren.

Där stod den lilla söta pojken som var här för någon månad sen och sålde jultidningar och jag kan bara inte säga "nej".

Så jag beställde en bok och nu hade den kommit.


Micke brukar alltid säga till mig att jag måste säga nej när dom säljer nåt vi inte vill ha (?), men jag kan inte när det är barn. Det går bara inte, jag kommer att köpa nåt.

Så för någon vecka sen när jag såg att det sprang folk omkring på gatorna här och knackade dörr så skickade jag fram Micke.

Två söta tonårstjejer från en idrottsförening sålde julkransar.

Och vips så hade vi också en....

No more comments!


Varje söndag brukar jag göra "Veckans matlista", så även igår och då gör jag automatiskt också  veckans inköpslista. Så när när Micke kommer hem från klubben så åkter vi och veckohandlar.

Samma sak igår...


Medans jag plockade upp varorna satte Micke igång med maten.

     Fläskkotlett med kokt potatis och gräddsås.

Eller Mickes sås, han är så himla duktig på att göra goda såser, den där Micke

Och när middagen var klar så var det som vanligt (numera) bara Micke och jag som skulle äta middag då.

Micke ifärd med att göra matlåda.


Så plockade vi undan och jag kom på att jag skulle göra iordning måndagens mat redan idag, vi ska ha Spaghetti och köttfärssås , så jag tänkte att jag gör iordning köttfärssåsen redan på söndagen, den blir ändå bara godare om den får stå. Så idag har jag bara att koka pasta. :-)

  

  

Sen gjorde jag iordning en kopp te och satte mig vid datorn för att göra Melodikrysset som jag inte hann göra i lördags.


Efter det var det dags att ta itu med veckans strykhög som har blängt på mig varje dag jag kommer in i vardagsrummet. Nu så var det dags.


Kl blev nio och det var dags för ytterligare en kopp te och kvällens tvprogram:

Miss Marple. :-)

   

Filmen slutade vid 23-tiden, så det var bara att gå och borsta tänderna och bädda ner sig.

Ja, det var en alldeles vanlig söndag hemma hos oss...     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards