Alla inlägg den 3 december 2010

Av Dina - 3 december 2010 12:55

Onsdag. Jag kom knappt upp ur sängen.

Febern brännde, halsen värkte och flera dagars sömnbrist tog ut sin rätt.

Jag låg och tänkte på att jag måste ringa och sjukskriva mig, det fanns inte en chans att jag skulle kunna jobba idag.

Men jag kunde inte komma upp ur sängen, så jag låg där och undrade om jag skulle strunta i det och låta dem efterlysa mig...

Men tillslut tog jag mina sista krafter och gick upp och sjukskrev mig.


Tog två Alvedon och slängde mig i sängen igen.

Och det blev inte långvarigt.

Då gick telefonen, det var nämligen julbord med jobbet ikväll och jag hade skrivit upp mig och om jag inte skulle gå så tänkte inte flera av min arbetskamrater gå heller.... :-/

Jag försökte verkligen att uppmuntra till att gå utan mig.

Tillslut såg jag ingen annan utväg än att friskskriva mig och följa med på julbordet. Mer Alvedon.


Jag vill bara tala om att jag tvekade, men tillslut så tog jag dem ändå. Mina klackstövletter. Dom passade så bra med det andra jag hade på mig. Och jag skulle ju inte vara ute sååå länge...

Notera att jag bor i Nacka, där snöskottning inte är av högsta prioritet...


  Jag kan säga att jag ångrade inte alls att jag åkte in.

Julbordet hölls på Engelen i Ga Stan.

Och deras julbord var fantastiskt!

Jag drack ett glas vin till maten, men sen höll jag mig till Citronvodka hela kvällen, av medicinska orsaker, natruligtvis.

Efter att ha avjutit julbord, druckit kaffe och ätit eftrrätt så drog sig alla hem. Utom jag och Fatima.


Vi hade tur, jag och Fatima, vi blev bjudna hela kvällen.

Men vid midnatt tyckte jag att jag hade decifiserat mig klart, så då entrade vi dansgolvet istället.

Och där stod vi resten av natten...


Kl 03.00 stod vi på Slussen och väntade in bussen som skulle gå om en kvart.

Så vi hann ta den traditionella Slussenbilden:

   

Vid det här laget hade mina fötter börja värka...

Och det var inte så uppmuntrande att veta att från busshållsplatsen till mitt hem är det en bra bit att gå... :-/

Här är en Slussenbild, visste inte att jag hade tagit den...

Slussen i natten, hur många gånger har man inte suttit där...

  


Min plan var att smyga in när jag kom hem.

Det sket sig  ganska regält då jag halkade in i halen... :-/ *skrattar*

Micke, som i vanliga fall ligger och snarkar vid 21-tiden, låg som en uggla och tjura i sovrummet med orden: "Jag är inte uppåt!"

Jag tittade på honom: "Nää, jag ser det. Inte nånstans!" ;-)

Sen la jag mig och somnade omedelbart!


Igår när jag vaknade hade jag inte längre ont i halsen!

Vodkan hade gjort mirakel!

Dessvärre hade febern stigit regält framåt eftermiddagen. Fy tusan!

Men det var bara att bita ihop på jobbet och se glad ut...

Kom hem på kvällen, borstade tänderna och slocknade på en gång.

Stackars min kropp... :-/ *ler*

Men idag mår jag toppen igen! :-)

Och Carin, tack för en jättetrevlig kväll! ;-)

     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards