Alla inlägg under januari 2009

Av Dina - 8 januari 2009 19:52

Lördagen den 10/1-09

Kl. 13:00 - 15:00 på Sergels Torg

Dags att demostrera mot Israels terror i Gaza!

Flera organisationer kommer att gå ihop för en demostrarion, datum som ovan.

Jag hoppas många ansluter sig! Detta är vansinne! Och jag vill återigen citera Martin Luther King:

"Det värsta är inte dom elaka människronas grymhet utan de goda människornas tystnad".

Mycket tänkvärt!


Av Dina - 7 januari 2009 23:03

Kärleken är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg.

Av Dina - 7 januari 2009 22:42

Och det funkar bättre och bättre!

Jag har funderat också om jag inte är på fel jobb.

 Jag skulle nog jobba på börsen, eftersom jag är duktig på att få saker att öka. Min vikt t ex, jag har under jul och nyår gått upp 1,5 kg. Det är mkt, och vilket jäkla företag skulle inte vilja ha en sån person som kan få något att öka så mkt på så kort tid?!

Jag är rädd att avhållsamheten från cigaretter kommer att göra sitt snart också. Så idag gick jag både till och från jobbet.

Mitt humör börjar stabiliseras vilket är skönt för både mig och min familj.

Det var en kort uppdaterning eftersom jag har jobbat så mkt så jag har inte hunnit skriva.

Ser fram emot fredag, då ska jag träffa Sus.

Hon har en överraskning till mig! Ser jag fram emot, sörru! :-)

Återkommer om det...


Av Dina - 3 januari 2009 15:49

Hoppsan! Det lät väldigt otrevligt när jag tittar på titeln... Men idag har jag varit utan cigg hela dan. På ett sätt skönt, men såndan här abstinens har jag aldrig haft förut.

Så, mitt humör har åkt berg-och dalbana, huvudvärken har ett stadigt tag om min skalle, sen kommer dom här svettningarn... Fast jag vet inte om dom har med rökningen att göra eller nåt annat...:-/

Jag har kämpat hårt med mig själv eftersom jag rent instiktivt letar något att starta ett bråk med... Och med tre tonåringar och en man är det inte svårt....

Har varit ute och gått i skogen 1,5 timme, jätteskönt! Men när jag kom in så ville jag såååå gärna ha en cigg...

Men eftersom jag har gett mig faan på att sluta så blir det inte så! Jag tycker synd om mig själv, det är tre stycken i min familj som fortfarande röker... Så detta blir en kamp.

Men det gäller bara att ta sig igenom nålsögat, sen är det lugnt...

Jag är inte rädd för nålsögat eller att utsätta mig för obehagliga situationer... För fan, jag har ju tre barn och man...;-)

Av Dina - 2 januari 2009 23:43

Det värsta jag vet är inte lyckliga slut.

Jag hatar dem, jag blir alldeles bedrövad.

Tittade just på Sagan om ringen, har sett den första, bitvis av den andra men jag hade inte sett den tredje. Dom är alldeles för långa för jag ska orka sitta och titta på dem. Men ikväll så bestämde jag mig för att se Konungns återkomst. Och just som jag blev nöjd av att dom kom tillbaks till sin by så visade det sig att det inte var slut där. Nej, dom skulle dö också. Frodo, farbrorn och trollkarlen. Eller som dom sa, ut på sin sista resa.

Och jag satt där, och det var inte så att jag snyftade, nej, tårarna rann. Massvis! Jag skulle bryta Tolkiens penna, om han levde idag! Och om Tolkien bara visste hur mycket mascara bränner i ögonen skulle slutet nog varit annorlunda.

Men nu har jag torkat tårarna, svurit över Sagan om ringen, tvättat ansiktet och ska nu gå och borsta tänderna och glömma den här filmen.

Nattinatti.


Av Dina - 2 januari 2009 09:35

Det finns inget bröllop där det inte gråts, ingen begravning där det inte skrattas.

Av Dina - 2 januari 2009 09:22

Har haft som morgonläsning med kaffet att kolla in mina vänners bloggar.

Alla har summerat nyårsafton. Och alla har haft kul. Bra! Det missunnar jag dom verkligen inte!

Själv jobbade jag nyårsafton kväll och nyårsdagen morgon..:-/

Så något festande blev det inte här. Inte det minsta. Men det var trevligt ändå.

Alla mina barn var borta så det var bara jag och Micke. Så Micke hade gjort jättegod middag här med tända ljus när jag kom hem.

Det blev en sen middag, kl var nästan 21.30 när vi åt, sen fikade vi samtidigt som jag passade på att sms:a Gott Nytt År till nära och kära.

Så kom tolvslaget. Mycket fyrverkerier blev det. Stackars Athos, han tycker inte om dem...

Och för första gången behövde jag inte stå ute och frysa, jag tittade genom fönstret.

Jag ringde mina barn för att önska Gott nytt år, och dom festade på, jädra annamma! Men kul hade dem!

Halv ett var det nattinatti, skulle ju upp kl.07.00

Av Dina - 1 januari 2009 00:28

Gott Nytt År till alla.


/Dina

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards