Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Dina - 26 januari 2009 18:50

Under en längre tid har jag haft nedsatt hörsel lite till och från i ena örat.

Förra lördagen när vi var på Sydpoolen, och jag kom upp efter en dykning, så tyckte jag det var ovanligt tyst i simhallen. Allt sorl var borta. Jag trodde först att jag fått vatten i örat. Men det "kluckade" inte när jag skakade på huvudet.

Nåja, vaxpropp, tänkte jag. Ordnar det när jag kommer till jobbet på måndag.

Så på måndag bad jag min kollega titta mig i örat. Nej, ingen vaxpropp. Men jag bestämde mig för att iallafall för att behandla med Revaxör och sen skulle syster Margareta spola mitt öra. Men inget har hjälpt. Måste ringa vårdcentralen imorgon, jag hör inget alls på vänster öra. Kan inte ha telefonluren där, kan inte ligga med det örat uppåt när jag ligger i sovrummet och tittar på tv, för då hör jag inte.

I förebyggande syfte har jag iallafall laddat ner alfabetet för hörselskadade.

Satt upp det på kylskåpet så att alla kan ta del av den så att vi kan fortsätta kommunisera.

Alla andra kommer att få höra "Va´sa? i större utsträckning än förr.

Av Dina - 26 januari 2009 17:04

Jag har haft en helsikes helg.

Det var min jobbhelg till att börja med, sen visade det sig att det var många sjuka, så jag har kört dubbla skift nästan hela helgen, fre, lör, sön.

Idag var jag slut och min stubin hur kort som helst.

Hela dagen gick ut på att ta sig igenom den. Inte tänka och känna, bara göra.


I sommras kom min kollega Saba med väskan under armen.

Mina ögon höll på flyga ur sina hålor när jag såg den.

Hon berättade att hon köpt den i Forum och att det nu var halva priset på halva pirset, väskan kostade alltså nu 99 kr.

Eftersom jag jobbade kväll den dagen så kunde jag inte ta mig till affären med detsamma, men dan efter åkte jag dit. Slut...! :-(

Och inte nog med det. Saba berättade att hon hade köpt flera stycken, hon skulle ge bort dem i present till släktningar..

Iallafall, jag kunde ju inte mer göra än att köpa läget, har suktat efter den väskan varje gång jag kommer på den, men man kan inte få allt.


Idag när jag skulle hem, så kom Saba med en present.

Hon tyckte jag skulle ha den eftersom jag är så snäll.

Och det var VÄSKAN! En av dem flera hon köpt!

Jag skrek av glädje i omklädningsrummet när jag öppnade paketet.

Och all trötthet försvann! Jag fick ork och energi.

Tänk vad lite trevlig överraskning lättar upp vardagen. :-)


Nu väntar jag på att det ska bli bättre väder så jag kan lufta min nya fina väska!

Saba, *smack*!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards