Alla inlägg den 20 november 2012

Av Dina - 20 november 2012 23:09

När mina barn var små så hade vi som tradition här hemma att mamma, läs jag, gick upp vid 6-tiden för att värma oboy och koka kaffe, skära upp Dajmtårtan, plocka fram morgongåvan, väcka dom andra två tända ljusen och sen sjungandes kliva in till födelsedagsbarnet.


Men så slutade Max skolan och sen slutade AnnaMaria. Max flyttade hemifrån och tillslut så fanns ingen hemma på morgonen. Ja, förutom jag och Oliver, men jag tänkte att vi skulle sluta med dessa födelsedagsritualer och göra nya, dvs vi tar firandet på kvällen när alla har chans att samlas.


Alla var med på det tills imorse, Oliver kom och väckte mig innan klockan ringde.

Jag muttrade lite trött att det inte var någon idé då jag inte har handlat någon tårta än, men Oliver brydde sig inte.

-Det gör inget, sa han, du kan göra iordning frukost till mig. Jag vill ha rostat bröd med ägg på, sådär som du gör dem..!


I know I´m a sucker, men han fyller faktiskt år...

Så jag går upp och börjar steka ägg och rosta bröd medans Oliver gör sig iordning.

När Oliver sätter sig till bords skulle jag ge honom en grattiskram. Men då ville han inte för att jag inte var nyrakad under armarna... Såna petitesser som kommer med åldern..

Så här är hans morognbild.

 


Middagsbeställningen var Fajitas och sen ca två år tillbaks har jag bannlyst Dajmtårta i det här hemmet så jag köpte Budapeststubbe till fikat.

Men fler bilder blev det inte, jag glömde... :-/


Av Dina - 20 november 2012 22:50

Vissa har det bra, två på mitt jobb har gått i pension, ssk Monica och Perla.

Och inte nog med att dom inte behöver gå till jobbet, dom kan göra vad dom vill.


Så Perla ringde mig häromveckan och sa att hon och Monica ville träffas för sen drar dom. Den ena till Canarieöarna (tror jag det var) och den andra åker på obestämt antal månader till varma sköna Filipinerna.


När det gäller "jobbmänniskorna" så är mötesplatsen alltid Slussen.

Så där möttes vi upp för att börja diskutera vart vi skulle äta. Väl i tunnelbanan, på tåget in mot centralen, bestämde vi oss för den grekiska restaurangen Faros. Så det var bara att kliva av tåget och ta nästa tillbaks för att ta oss till söder.

En sak lärde vi oss efter kvällen, att så fort vi ska äta grekiskt så får vi gå. Så har det varit alla gånger hittills. Vi hittar helt enkelt inte till dem fast vi vet vart dom ligger... Någonstans på vägen går vi vilse.


Men vi hittade tillslut dit. Personalen lika trevliga som alltid, maten lika god som alltid, det kan aldrig gå fel på Faros.

     


Hemresan däremot var inte lika angenäm, men det är en helt annan historia.

Ha det så himla skönt dit ni ska och ta med solen hem när ni kommer!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards