Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Dina - 5 augusti 2010 14:22

Imorse ringde kl 04:14.

Jag hade bestämt mig igårkväll att jag skulle lägga mig tidigt. Mitt ego kräver nämligen en viss tids sömn. Gärna en powernap under dagen också.

Klockan var över två inatt när jag tittade på tiden...Typiskt! :-/

AnnaMaria och Emelie, som skulle åka till Grekland, hade inte sovit en blund. Dom skulle sova på planet istället.

Så i ottan, med huvud full av tuggummi, och med två trötthetsfnittriga och resfebernissiga tonåringar i baksätet åkte vi mot Arlanda.

Dimman låg tung över ängarna och hade jag inte varit som en grönsak som satt i passagerarsätet så hade jag tagit fram kameran, det var vackert vill jag minnas.

Och hela vägen fnittrades det i baksätet...:-)

  Framme!

Efter en smidig incheckning så ville tjejerna ha frukost.

Eftersom vi var på terminal 2 så fanns det inte så många alternativ, så vi gick till det enda kafét som fanns.

En fralla, endast ost och skinkfralla, kostade 66 kr?!

Och då ingick inte kaffet...

Och plötsligt var jag klarvaken, allt mitt blod hade åkt i illfart upp i skallen.

Tack och lov ville inte tjejerna ha salami el skinka så dom sprang över till en pressbyrå som fanns på andra sidan och köpte fralla och youghurt för 30 kr...

Och jag vill bara säga att det var inte "hemmagjorda" frallor, dom var färdigpacketerade.

Jag köpte däremot två kaffe, en kopp te och en juice så vi kunde sitta vid borden.

  Efter frukost. Och sista ciggen var det dags för gå in mot planet. 16 dagar i 38 grader, bad, god mat och allt som hör semester i Grekland till.

Jag hade gärna bytt med dem...

Istället åkte vi hem, jag och Micke alltså, och jag tog mig en liten nap till kl 9, sen har jag bara suttit och njutit av det vackra vädret vi har idag.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards