Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Dina - 3 augusti 2010 00:47

Många gånger när jag har varit i olika affärer och sätt något jag gillar så har snålheten tagit över och jag har låtit det jag vill ha vara. Men sen när jag har kommit hem så har jag ångrat mig och gått och tänkt på det jag inte köpte. Och när jag väl är tillbaks i affären så finns den inte där, eller inte i min storlek osv.

För nästan precis ett år sedan var jag i Nacka Forum och inne i en affär som heter Stockhome, där hittade jag en toalettpappershållare med tidningsställ. Jag bara älskade den! Men då priset var 500 kr så hejdade jag mig. Det var lite överpris tyckte jag i synnerhet som båda våra toaletter har toalettpappershållare. Så jag lät den vara. Och varje gång jag har kommit hem så har jag undrat varför jag inte köpte den. Vad är egentligen 500 kr? Men varje gång jag står framför den i butiken så tycker jag den är för dyr.

Idag var det regn hela dagen och då vi inte hade så mycket annat för oss så bestämde vi oss för att åka till Forum. Jag behövde ändå köpa lite saker innan ungarna åker iväg.

Innan vi lämnade forum frågade Micke om det var något mer jag ville titta på och när jag ändå stod vid Stockhome så sa jag att jag bara skulle springa in dit en snabbis.

Väl inne i affären såg jag att det var skyltat med att allt i butiken var på rea 50 % då butiken skulle flytta till annan lokal.

Jag sprang in till min toaletthållare och till min glädje fanns en kvar. Jag slet tag i den och sprang nästan till kassan.

Nu måste jag bara bestämma mig om jag har gjort ett kap eller om jag är dum som har betalat över 200 kr för en toalettpappershållare... I go for "kap".

 

Senare kom Annette på fika.

Med sig hade hon Ballerinakakor med lakritssmak...

Nja.. Bortsett från att lakridset satte sig som lim i gomen så var hela konceptet lite ovant...

Och nu måste jag bara få säga det här; Annette har på FB alltid retat mig för tant och gammal... Idag när hon satt på andra sidan bordet tänkte jag för mig själv att hon har gjort slingor i håret. Tills jag upptäckte att det inte alls var slingor håret var grått!!! Me like! :-)

Jag fick inget bra kort på hennes gråa hår, så jag lägger ut det här när hon skakar ut det och tror att det ska synas mindre...

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards