Alla inlägg den 30 juli 2010

Av Dina - 30 juli 2010 11:22

För dryga två år sedan fick jag ett litet guldkors av Mia på morsdag. Det var fyra riskorsnformade stenar som bildade korset.

För någon månad sen, när jag bar det märkte jag att ena stenen saknades.

Jag blev jätteledsen eftersom jag verkligen tyckte om just det halsbandet.

Det var köpt på Guldfynd i Nacka Forum.

Så för några veckor sedan tog jag med mig det dit och bad att få det lagat.

Jag hade också ett presentkort där på 500 kr och då  jag ville veta hur mycket eller lite jag kunde slösa på det frågade jag kassörskan vad hon trodde att det skulle gå på.

Hon hade ingen aning.

- Nähe, sa jag, men jag vill ha det åtgärdat iallafall.

Då sa hon:

- Du kan göra en förfrågan till guldsmeden för 150 kr.

Jag:

-150 kr?! Nej, tack! Det skulle ju vara säkert halva priset på hela smycket! Jag vill ha det åtgärdat, spelar ingen roll vad det kostar, jag vill ha mitt halsband.

Hon:

- Jamen, dom 150 kronorna dras av på priset sen. Så då förlorar du inget!

Jag:

- Jaha, ok då. Det var iofs inte viktigt, jag hade ett presentkort, om ok, om det dras av sen så det väl ok.


Jag betalade dom 150 kronorna och hon tog hand om mitt smycke.

Två veckor efter det, när jag stod på bussen, ringde samma tjej från Guldfynd och sa att guldsmeden lät hälsa att han inte kunde laga mitt smycke.

Jag:

-Vad?! Vaddå inte kan laga, det är ju erat smycke, det är köpt ifrån er, då måste ni ju kunna åtgärda det?!

Hon:

- Nej, det går inte...

Jag:

- Så du menar att ni inte har en liten vit sten att lägga i?! Vad är det för en guldsmed?! Och vad är ni för en kjedja?! Jag vill ha tillbaks mina 150 kr!

- Nej, tyvärr det får du inte. Det kostar 150 kr att göra en förfrågan..

- Men jag ville inte ha en förfrågan, det var ju DU som sa att jag inte hade nåt att förlora eftersom jag ville ha halsbandet åtgärdat oavsett. Dessutom har jag ju inget val nu eftersom eran guldsmed inte KAN laga den!!

Hon:

- Jag är ledsen, men så är det...

Jag kokade av ilska. Och när jag är arg går jag snabbt i självspinn, jag var tvungen att avsluta för att inte bli omhändertagen för förargelseväckande beteende på bussen.

Det sista jag sa till henne var:

- Det är inte slut här! Jag återkommer!


Naturligtvis inte som kund. Jag kommer aldrig mer att handla nåt där. Åtminstonde inte på Guldfyn i Nacka Forum.

Jag har ringt konsumentverket för rådgivning. Men dom har semesterstängt.

Jag undrar; Guldfynd är ett landsomfattande stort företag, har dom bara en guldsmed? Borde inte butikerna sammarbeta över gränserna? Och jag vill ha tillbaks mina 150 kr, inte för att det är mycket pengar, men det är en principsak, jag hade ju aldrig gjort en förfrågan om hon inte hade propsat på det. Och nu var det inte jag som avbröt affären, det var ju faktiskt deras guldsmed, då borde inte jag betala för det...

Fortsättning följer... :-(

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards