Alla inlägg den 21 november 2008

Av Dina - 21 november 2008 11:55

Tog med mig hunden till centrum. På vägen träffande vi en gamal dam. Hon sken upp när hon såg min hund.

"Vilken fin hund! Jag verkligen gillar den här rasen men jag är för gammal för att ha hund överhuvudtaget..! Är det inte en fantastisk hund?"

Jo, det är det!

Jag blev lite överrumplad för jag är inte van att folk blir så possitiva när vi kommer, jag och Athos. Dom brukar oftast gå åt sidan, lyfta upp sina hundar och dra till sig sina barn... Ibland också fälla dumma kommentarer...

Men jag blev så gald. För denna gamla dam så verkligen min hund för den han är och inte för det han tros vara! Det värmer en mattes hjärta! God bless her!

På hemväg mötte vi en gammal man.

Han tittade på mig och sa att det var bra med hund för då kommer man ut.

"Du förstår, sa han, ungdomar promenerar inte så mkt nu för tiden."

Ungdomar..? Han kallade mig för ungdom..?!

Jag bara log brett mot honom.

Jag ser ut som en ungdom! :-)

God bless him!

Av Dina - 21 november 2008 11:41

Den yttersta tragedin är inte de onda människornas brutalitet, utan de goda människornas tystnad.

Av Dina - 21 november 2008 10:09

Vickan, alltså.

Jag ringer henne och jag har lärt mig att inte ringa för tidigt på morgonen så jag väntar till mitt på dan.

Jag låter det gå några signaler men hon svarar inte. Tänker att hon inte är hemma.

Det går några minuter sen ringer min telefon.

Det är Vickan. Hon har en  kyla i rösten när hon säger:

"Har du ringt?"

Jag: Jaaa!

V:Jag sov, kan du sluta ringa så många signaler!?

Jag: Men OM du inte sov så ville jag ge dig en chans att hinna till telefonen.

V: Jag vet på signalerna att det är du som ringer. Du eller mamma, men mamma har slutat så det är du.

Ja, det är jag. Och om du vet det varför svarar du inte då??:-)

Såhär har vi hållt på i många år. Det är lite viljornas kamp nu.

Men det här kommer jag att vinna, för vet du vad?

Det kommer säkligen en dag då Vickan får barn.

Då kan hon inte sova och måste svara i telefonen, på engång! Är det inte fantastiskt?

Det ger mig faktiskt en tillfredställelse att veta att det är bara en tidsfråga...

Jag ska bara ta en tur till Centrum, sen ska jag ringa och väcka Vickan...:-)




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<<
November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards