Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

En märklig fråga

Av Dina - 29 augusti 2013 12:18

Jag fick en märklig fråga från min arbetsledning: "Dina, hur är din lojalitet?"

 

Jag kunde inte riktigt svara på den frågan eftersom jag inte riktigt förstod den.

Det beror mot vem? Vad gäller saken? Vilket förhållande i saken har jag? Är det nåt jag känner för? Lojalitet är inget jag automatiskt har "bara för att ... "

Och jag kan visa min lojalitet på olika sätt dessutom.

 

Hon: "Ja, mot Nacka kommun tex?".

Jag: "Nä, där känner jag ingen direkt nämnvärd lojalitet."

Hon: "Mot ledningen?

Jag: "Igen, det beror på mot vad? I vilken situation?"

 

Läget blev lite skruvat och krystat så frågan "bordlades" för att hon längre fram i samtalet skulle glida in på besparingar och nedskärningar...

 

Ursäkta mig?!

Jag är, förutom kvinna, arbetare och fackligförtroendevald på min arbetsplats.

Jag blir häpen om dom, arbetsledningen, i deras vildaste fantasi skulle tro att jag för en sekund skulle stå på deras sida eller ens ta deras förslag till övervägning!!

 

I vården, all vård, där dom flesta är kvinnor har det skurits ner så mycket dom senaste åren så vi går redan på knäna och vi slår knut på oss själva. Varje dag!

 

Våningspersonalen på min arbetsplats har ökat med en personal/ våning sen år 2000 medans den administriva personalen har ökat med över 100% på samma tid.

 

Eftersom blodet for upp i skallen på mig när hon nämnde det, så jag bara, ok, kanske väste mellan tänderna: "Rör våningarna så får ni se...!!"

Kan hålla med om att det inte var min bästa förhandlingsreplik, men så här i en period av vallningar är det svårt, för att inte säga nästan omöjligt att hålla huvudet kallt...

Fortsättning följer. Och vart jag har min lojalitet då kommer dom bli varse om! ;-)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards