Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Dina - 21 augusti 2013 22:07

Igår tog jag moppen från Orminge och åkte själv till Fisksätra.

Och jag kom dit mkt smärtfritt och jag ångrade att jag inte stannade och tog kort på vägen, för det var en underbar färd!

 

Jag var bjuden till min vän Shirshah som ville grilla en sista gång innan han skulle börja jobba, dvs idag.

Alla kvinnorna gick i traditionella kläder, är osäker på om dom är afghanska el pakistanska, men vackert färggrannt var det iallafall och man blev glad av att se dem. Jag ville också ha....

Jag fick en jäääättvacker sjal av Shirshahs fru. Det är den vackraste sjalen jag äger.

 

 

Vädret var fint så vi gick ner till en park som låg i närheten med grill och allt och tog plats på borden.

Och här har vi grillmästaren själv, Shirshah:

 

 

Shirshahs vackra dotter och kusiner.

 

 

Killen till vänster på bilden bor i Afghanistan men jobbar på ett telecomföretag där och reser runt i världen, nu var han i Stockholm i tre dagar för att sen åka till Polen och vidare till Dubai.

Jag försökte tjata till mig en anställning, men när jag märkte att mina telecomkunskaper var skarpt begränsade försökte jag mig på en assistenstjänst. Han har rest utan mig, jag tar det som ett "nej"... *snyft*

:-)

 

Jag måste nu säga att det var nog det godaste marinerade köttet jag någonsin har ätit!! Jag vet inte hur dom har kryddat, men jäklar vad gott det var!

Och jag fick så mycket kött och kyckling på min tallrik så jag fick lägga allt annat på en annan. Jag var nog den enda som åt på två tallrikar... Hahaha...

 

Här är min tallrik när hälften är uppätet.

 

Väl tillbaka innomhus fick jag ett infall att hennatatuera min hand. Bra, Dina!

Och en av dom yngre tjejerna såg sin chans att träna.

 

Hon sa att det var så lätt att måla på mig för att jag var så "vit"...

Jag har tagit alla tillfällen i akt att sitta i solen, just för att slippa vara "så vit", det var inte riktigt vad jag vill höra efter nästan tre månader i solen...

 

Såhär blev resultatet på insidan.

 

Utsidan.

 

Och mitt namn skrivet i pashto.

 


Jag hade en mycket trevlig dag med massa intryck. Tack snälla Shirshah och familj för att ni bjöd in mig jag kände mig väl omhändertagen! :-)

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards