Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

12/7-12

Av Dina - 15 juli 2012 09:22

I flera år, typ åtta, har Micke och jag sagt att vi ska gifta oss men varje år har alltid nåt annat dykt upp.Det har alltid varit möten, eller kurser, eller semester, eller.., eller..

Så iår när vi undrade om vi skulle kunna klämma in ett bröllop det här året så sa jag till Micke att han bara skulle välja en dag.


Och han valde den 12 juli, min födelsedag.

För mig kunde han inte valt en bättre dag, nu behöver jag aldrig mer fylla år! ;-)


Och sen blev det bråttom!

För det var inte så att vi pratade om det i vintras och vi hade tid, nej, det blev lite mer att "nu kör vi!"


Jag skulle inte ha tid att leta efter klänning, så den beställdes på nätet.

Skor däremot behövde jag så jag kontaktade min väninna Susanne och det blev en dag på Forum.


Jag kom hem med ett läppstift, ett halsband och ett par skor efter mycket om och men.

Hon däremot lyckades hitta nåt i princip varje butik...

 


Sen var det lugnt några dagar tills jag det nästan var dags och jag hade en fråga ang namnändringsblanketten från skattemyndigheterna.


Tjejen på skm:

- Ja, blanketten måste in innan vigseln och sen tar det 2-3 veckor...

Jag:

- Say what??!!

Hon upprepade sig.

Jag:

- Jag har inte två till tre veckor, jag gifter mig om två dar!!


Kvinnan på skattemyndigheten skrattade:

- Det är fint att du är ute i god tid!

Jag:

- Alltid!

När vi hade skrattat klart åt panik och eländet så tipsade hon mig om att direkt åka in med pappret till närmsta skattekontor, lämna det över disk och be att få en stämplad kopia.. Det var viktigt med den stämplade kopian, för det var det som  var beviset på att jag hade handlat innan vigseln.


Det här var inte det enda pappret som inte kom in i tid, vigselbevis och hindersprövning fick jag också åka in med, dom handlingarna vill kommunen ha minst två veckor innan... Men dom löste det ändå.

Det har jag märkt, att det löster sig alltid.

Folk är faktiskt väldigt hjälpsamma! :-)


Jag tittade på väderleksrapporten för veckan och torsdagen såg inte lovande ut.

Eftersom jag har ett hår som inte tål fuktigt väder utan börjar vrida och vända sig vid minsta fukt så förstod jag att min frisyr skulle vara körd.

Men så kom jag på att jag någonstans hade permanentvätska som jag köpt för läääänge sen när jag fick ett infall att bli lockig. Men sen klippte jag mig och den kom aldrig till användning, undrar om inte jag hade den kvar? För jag tänkte som så; om man använder den vätskan med spolar så blir håret lockigt. Men om man struntar i spolarna och bara kammar in vätskan så måste håret bli rakt...?

Började rota i badrummet och visst var vätskan kvar!

Dammade av den och satte igång.

 


Ok, så här i efterhand så kan jag erkänna att det här var kanske inte en av mina brightaste ideer, men visst blev håret rakt. Spikrakt!!

Det var ett helvete rent ut sagt att föna till håret sen, det ville bara hänga ner!!


Ett tips till blivande brudar. När Susanne och jag skulle till forum så gjorde vi ett stopp vid orminge blomsterbutik och jag klev in först och sa att jag ville beställa en brudbukett.

- Självklart, sa dem, vi har buketter från 800-1200 kr för dom vanligaste.

Men som tur var så kan jag inga blommor, mer än ros, typ, och kunde inte lämna någon beställning så när vi kom ut så tipsade Susanne mig om att inte säga brudbukett för då blir priset så mycket dyrare.


Jag hittade inte dom blommorna som jag fastnade för på en bild på internet, och började fundera om jag överhuvudtaget behövde blommor?

Men så kom jag på att jag inte kommer veta vad jag ska göra med händerna när jag stod där så på bröllopsdagen körde jag och Micke ner och köpte en bukett. Bara en bukett. Och jag var jättenöjd med den!


Knappt en timme innan vi skulle åka iväg kom ett blombud.

Det var från min mamma.. Gullisen! Jag blev så rörd så tårarna kom och AnnaMaria fick säga åt mig att sluta för dom ville inte vänta på att jag skulle smina om mig...

 


Så hoppade vi in i bilen och körde mot Nacka Stadshus.

Mötte upp våra vittnen, Susanne och Staffan, och så citerar jag Bruce Springsteen: ... and the judge put it all to rest...


Sen åkte vi in till Söder och restaurang Faros.

Där vi möte upp Mickes dotter med sambo och avnjöt en mycket god middag, och med mycket trevlig service!

Jag har tyvärr inte så många bilder och ingen därifrån då Susanne och Staffan stod för kameran.


Efter middgen så gjorde vi ett sabbt stopp hemma och hämtade det vi behövde och åkte iväg ut till Ingarö där vi hade båten.

Susanne och Staffan kom dit före oss och överraskade oss.

 


Vi tog dom faktiskt på bar gärning när dom höll på... :-)

   


Så åkte vi iväg till ett litet favvoställe som vi har och la till där över natten.

     


Och få inga fantasier nu, för bruden hade druckit för mycket vin under kvällen och stöp i säng med kläderna på.. :-/


Och som avslutning vill jag säga till Susanne: Jag är så glad och tacksam att just Du var med mig den här dagen. Ingen annan kunde fylla den platsen!   






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards