Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Manifestation

Av Dina - 28 maj 2012 20:56

 

Kommunal tog intiativet att anordna en manifestation mot privatiseringar och medskärningar inom välfärdssektorn.

 Trots att detta var min enda lediga dag den här veckan så var detta så pass viktigt att jag gladligen "offrade" den på att trotsa vädret och ta min in till stan.


Och det var fler som hade gjort det, kul!

 


Regnet upphörde tack och lov efter det att inledningsartisten, Marit Bergman slutade sjunga.


Alla talare, som jag nu inte kommer ihåg namnet på alla, eftersom jag tappade bort min fusklapp på vägen hem, sa mycket bra och sanna saker.

Özz också även om han sa det på sitt sätt.


Medans jag minglade runt lite och fotade såg jag Özz stå och tala med någon, se till hö på fotot ovan, så jag gick dit, knackade på hans kompis axel, la min mobil i hans hand, ställde mig bredvid Özz och sa: Fota!

Och det sista jag sa till Özz innan det klickade var: Se kär ut! ;-)

 

Jag tycker inte han ser så kär ut...


Men om det skulle ta slut mellan mig och Micke, så kommer jag garanterat att gifta mig med Özz!


Så var det lite mellansnack och plötsligt ser jag unga tjejer komma vällandes och jag fattade inte varför.

Visserligen hade jag sett några grabbar en bit ifrån mig, men jag visste inte vikla dom var. Och när tjejerna lite otåligt frågade när Panetoz skulle uppträda stod jag som ett fån.

Jag var tvungen att fråga själv vilka dom var...


 

Det blev ett himla gung på hela Sergel när dom drog igång.


Ett mkt bra intiativ av kommunal. Inte den sista hoppas jag, och så lyckat det var!

Mycket sant och riktigt blandades med skratt och afrikanska toner.

Snyggt jobbat!


Och för dom som inte heller känner till Dansa pausa, här kommer det:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards