Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Dina - 8 januari 2010 22:11

Så, nu har jag sett mitt första program av Let´s dance.

Och av vad jag såg så kan jag säga följande.

Claudia, var bäst, verkligen.

Men sen måste jag ge en stor eloge till Willy och Gudrun.

Det hände nåt på dansgolvet när dom var där.

Det bevisar bara min teori:

Ungdomen må ha utseendet, men vi äldre has the scillls!

  


Av Dina - 8 januari 2010 00:23

Efter våran förra hund Buster sa jag "aldrig mera hund".

Men efter några år så började det suga i hundtarmen.

Och jag älskar att promenera och det gör man bäst när man har hund.

Föga visste jag då att min nästa hund skulle bli den lataste i mannaminne!

Råkar man tända en brasa så ligger han framför och är inte i behov av rastning, mat eller vatten. Han vill bara ligga där.

Som Ferdinand under sin korkek.

Så idag, igen, fick jag gå skogsrundan alldels själv... *suck*

Han ser ut som ett roadkill där han ligger...  

Av Dina - 8 januari 2010 00:13

Idag, läs torsdag, firar man i Grekland alla som heter Jannis.

I Grekland firar man namnsdagar som man firar födelsedagar här, dom flesta namnen i Grekland är nämligen knutet till ett helgon.

Och idag var det alltså Jannis.

Min farbror heter Jannis, så jag ringde ner för att gratta honom.

Jag kommer nog aldrig att göra om det. Det förstörde hela min förmiddag. Och nu när jag skriver blir jag påmind igen.

Min farbror Jannis och min pappa liknar inte alls. Jannis är mörk, min pappa var ljus.

Men när han svarade i telefonen idag var det som om min pappa svarade.

Rösten var spöklik!

Jag försökte skärpa mig, men det gick inte, min röst började darra och hacka och jag märkte att han märkte det. Och så blev han ledsen..!

Tänkte lägga in ett foto på pappa, men jag har inget framme. Det är på tok för tidigt, det har ju bara gått 5 år...

Men jag lånade ett från AnnaMaria, det är det hårfagra barnet till höger förresten.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards