Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Dina - 6 januari 2010 18:33

Igår, någon gång på förmiddagen, gick Antonia, våran katt, ut.

Sedan dess är hon borta.

Vi har varit ute och ropat efter henne, tittat i garaget och förrådet, ingen Antonia.

I o f s älskar hon att vara ute. Hon var ofta ute hela dagarna, men till kvällen kom hon alltid in. Utom igår. Och inte på hela dagen idag.

Huvudvärk, huvudvärk..

Jag hoppas någon tog in henne, men vem skulle det vara å andra sidan, alla här vet att hon är våran katt.

För inte finns det väl några djur i skogen här i Stockholmsområdet som äter vuxna katter??

  

Av Dina - 6 januari 2010 17:53

Micke fick i julklapp en tur i Jas eller Viggen.

I en simulator alltså. Efter en genomgång på 20 min ska man ta plats i ett valfritt "flygplan" och så får man flyga det i 40 min.

  

Så idag har min sambo tagit flygcert.

Tid för detta: En heldag framför datorn...

Han är så stolt.

Han har laddat upp med en del flygplansspel så nu är det övning, övning, övning som gäller.

Ja, vi vill ju inte komma till Gävle oförberedda och inte veta vad vi håller på med!

Vi snackar seriöst här!

  

Av Dina - 6 januari 2010 13:37

Igår eftermiddag styrde färden till Susanne och Staffan.

Vi skulle "lajja" hade vi bestämt.

Som om någon av oss hade så många andra att välja ibland, då samtliga var snoriga och hostiga.


Nåväl, kvällen började med att alla skulle göra sin egen pizza.

Jag gjorde min pizza. Susanne, Staffan och Micke byggde pyramider.

Gott blev det iallafall,det enades vi alla om.


Efter maten skulle vi spela spel. "Med andra ord" hette det och verkade skitkul.

Jag och Staffan ledde stort, när det började kinkas på andra sidan bordet.

Det var Micke som skyllde på att han inte såg texten. Dålig förlorare, säger jag.


Vi bytte till kortspel och spelade "Plump".

Det är också ett skitroligt spel. Och intressant, speciellt om man heter Staffan, för då gäller inte överrenskomna spelregler för just han...;-)

Ialla fall upptäckte vi att jag och Staffan är väldigt musikaliska och verkar gilla samma musik, så vi stod även för underhållningen, den musikaliska, alltså.

Men inte ens fusk kunde hjälpa Staffan och han plumpade stort!

Tyvärr gick kvällen alldeles för fort. Vi skulle behöva en hel helg. Men det får vi förhoppningsvis snart, i Gävle?

Vi vill i allafall tacka för en trevlig kväll! Hoppas vi ses snart igen!

Och Staffan, vad sägs om namnet "DiZtaffs" på vår entertainmentgroup?

     

Av Dina - 6 januari 2010 13:25

Susanne och jag har följt varandra vääääldigt länge.

Sen innan lekis.

Vi har funnits där genom alla menstruationer, pojkvänner, brytningar, nya pojkvänner, husköp, flytt, ja, allt.

Och detta var vad vi hamnade med tillsist....

Naaw...Dom må se ut som Humle och Dumle, men dom är våra! ;-) eller :-/ Jag kan inte bestämma mig...   *skrattar*  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards