Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Dina - 3 augusti 2009 14:11

Under vår kissrunda i skogen fick vi möte, jag och Athos.

En dam med sin hund kommer i mötande riktning.

Vi stannar och så hundarna kunde få nosa på varann och samtidigt som jag småpratade med henne så tyckte jag hon verkade bekant.

Dom små grå började jobba. Var? När? Hur?

Sen frågade jag: "Du har möjligtvis inte jobbade på Ektorps BVC?"

Jo, sa hon och log. Jag tyckte du verkade bekant också.

Mina barns barnmorska. Hon såg lika gullig och rar ut som hon alltid har gjort! Hon fick lite ångest när jag berättade att Max tog studenten i sommras och fyller 20 om ett halvår.

Så, nu känner jag mig lite med i gänget med Alex, Emma och alla andra som besöker BVC, nu har jag också haft en träff med barnmorskan!

Av Dina - 3 augusti 2009 14:00

Jag gjorde mig iordning för att gå en kissrunda med Athos.

Och eftersom det är varmt så satte jag på mig shorts.

Och eftersom jag har så fina ben :-/ så vände jag mig framför spegeln för att se hur jag ser ut bakirån.

Och där satt den! Fästingen. Mitt i knävecket.

Blä! Jag tycker dom är äckliga. När jag tar bort dom från djuren så stör det mig inte så mycket. Men nu när den satt i mig, fick jag halvt panik.

Nåväl, den är borta och det ser fint ut.

Jag säger som jag sagt så många gånger förr... "Hoppas han var frisk!" ;-)


Av Dina - 3 augusti 2009 01:06

  • Kvinnor med kalla händer undersöka mäns prostata.
  • PMS skulle vara giltig ursäkt i brottsmål.
  • Singelbarer skulle ha metalldetektorer för att hindra män med vigselringen i fickan att komma in.
  • En man skulle inte betraktas som ett "kap" bara för att han andas.
  • Färre kvinnor skulle banta eftersom idealvikten skulle vara 20 kg högre.
  • Shopping skulle räknas som aerobics.
  • Män skulle inte få äta gasbildande föda inom två timmar från läggdags.
  • Småflickor skulle läsa "Snövit och dom 7 snyggingarna".
  • Män skulle tjäna 70 öre för varje krona en kvinna tjänar.
  • Män skulle servera drinkar, chips och dip till kvinnor som tittade på såpoperor.
  • Män skulle bli TVUNGNA att köpa Playboy för artiklarnas skull eftersom det där inte skulle finnas några bilder.
  • Män skulle få lära sig fraser som: "Förlåt", "Jag älskar dig", "Du är vacker", "Såklart du inte ser fet ut i den där!"
  • Män skulle dömas enbart utifrån sitt utseende, kvinnor för sina resultat.
  • Alla toalettsitsar skulle vara fastspikade.
  • Män skulle ägna lika mycket tid åt sina relationer som åt sina karriärer.
  • Tv-nyheternas sprotrapporter skulle aldrig överstiga en minut.
  • Alla män skulle vara tvungna att tillbringa en månad i en PMS-stimulator.
  • Under 40-årskrisen skulle män få blodsvallningar och kvinnor skulle dejta 19-åringar.
  • Överviktiga män skulle ständigt påminnas om sin vikt.
  • Som grundutbildning skulle soldater få ta hand om varsin tvååring i sex veckor.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards