Direktlänk till inlägg 2 februari 2013

Delfinal 1

Av Dina - 2 februari 2013 22:30

Första delfinalen gick faktiskt ganska smärtfritt. Vill minnas att jag förra året led mig igenom en hel delfinal.

Vissa lär sig aldrig och uppenbarar sig i TV rutan om och om igen. Vissa är riktigt behagliga att se på. Och jag tror starkt att det finns en vinnare i första delfinalen.


Den annars så "skitnödiga" Danny bjöd på sig själv och Gina var lika bra som alltid.


Så till själva tävlingen, Sarah, for you!


1.  David Lundgren - SkylineJag gillar ju David. Tycker han är en mycket duktig artist och man blir glad när man ser honom. Detta kännes dock lite som en repris från förra året, varför byta ett vinnande koncept, liksom. Men jag måste säga att förra årets låt var bättre även om han bjöd på mer på scenen iår. Favorittippad och han gick vidare direkt till final. Jag röstade iallafall inte på honom. Inte i år.

 


2. Cockies n beans - Burning flags:Nä, dom levererade ingen melodifestivalslåt iår heller. Varför kommer dom till final överhuvudtaget?! En i mitt tycke tråkig låt. Passade på att lägga några ord på WF istället så jag kunde hålla mig vaken. Och vilka fan röstade dem till andra chansen?! Vad har jag gjort er för ont?!

 


3.  Jay Jay Johansson - Paris:Alltså jag gillar ju sånhär musik då då, så jag tyckte det var en bra låt. Mycket bra låt. Skulle den gå vidare till Eurovision? Tja, om man vill hamna på 18 plast så, för det är där såna här låtar hamnar. Men jag gillade den. Artisten var för mig helt ny. Jag trodde jag skulle tråkas igen för andra gången på raken, men jag överraskades. Första överraskningen ikväll.

 


4. Mary N´diaye - Gosa:Det första jag tänkte när jag såg henne var: Gracy Jones 14 år. Men Gracy fängslade sin publik. Det gjorde inte den här tjejen. Jag tyckte hon saknade helt utstrålning. Musiken var medrycknade med lite afrikanska toner, men vad fan var det för text?! Det var den fånigaste låten jag har hört på länge! Hela konceptet hörde hemma på Bulibumpa! Dansarna utmärkte sig mer än artisten. Nä! Bort! Jag blev lite nervös när hon kom på 5 i top, men tack och lov kom hon inte längre!

 


5. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora:Ja, Eric är Eric. Man vet vad man får liksom. Den här refrängen fastnar så vi kommer att få höra den på radio en hel del och den kommer att passa bra på Allsång på Skansen. Men tyvärr inget att sicka till Eurovision heller. Eric gick vidare till andra chansen.

 



6. Yohio - Hartbreak Hotell:Innan ikväll visste jag inte vem det var och hade aldrig hört talas om hen. Bästa uppträdandet, bästa låten! Jag tog inte ögoen från tv skärmen under hela tiden det fanns så mycket att se på hela tiden. Han bara satte den klockrent! Som ett Slatanmål. Vilken kille! Vilken artist! För mig får han gärna vinna alltihopa! Han gick vidare direkt till final. Och ja, jag röstade på honom.

 



7. Anna Järvinen - Porslin:Jag vet inte om denna låt var en själatvagning för Anna själv. Men jag tror att många kvinnor i slentrianförhållanden kommer att sjunga med när dom laddar tvättmaskinen... Men hon vore heller ingen riktig finska om hon inte sjöng en låt med hjärta och smärta. För om det är någon som kan det så är den finnarna. Och grekerna också faktiskt, speciellt nu som dom har ställt till det... Nej, inte någon melodifelsivallåt alltså, inte ens den så vackert spelande orkestern kunde hjälpa henne.

   


8.  Mikael Finer/ Cajsa - We are still kids:Låter inte så övertygande när en kvinna som ser ut att vara nästan i min ålder sjunger det. En väldigt fåordig låt där jag tyckte att det var mer refräng än låt. Jag gillade saxofonen. Men för övrig tyckte jag det var en väldigt pubertal låt. Ok, den var dansvänlig och hon var sötaste tjejen av alla. Nu har jag sagt nåt bra!

 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards