Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Dina - 13 juli 2011 16:30

...hände det, jag fyllde år... :-/

Och eftersom det inte går under kategorin "pleasant monents" numera så firar jag inte. Men det är alltid trevligt att umgås med vänner och släktningar och jag vet att vid just denna dag så dyker mina närmaste alltid upp.


Först ut var som vanligt Micke, han väckte mig med blommor och kaffe på sängen..

   

Jag ska säga lite skamset att detta är en tradition hos oss, vi väcker den som fyller år med frukost på sängen. Numera, sen förra året, kommer Micke ensam till mig eftersom det skulle krävas en bomb att få upp mina barn under sommarlovet/semester vid halv nio på morgonen...

Men, någon som aldrig blivit firad på sängen är Micke. Han är nämligen så himla morgonpigg så han är uppt vid sex när han är ledig, vi får aldrig någon chans..

Jag fick ett par örhängen... :-)


Efter intagen kopp kaffe kastade jag mig upp och gjorde tårtor.

  Fantastiska goda blev dem. Ja, efter att man petat undan jordgubbarna, förstås.


Så kom dom första, och alltid lika välkomna, Susanne och Staffan:

  Av dem fick jag en bok om hur man gör knopar. Kunde inte komma mer lämpligt då jag har lagt mig i hårdträning att försöka lära mig i båten. Än så länge får jag bara försöka med fendrarna... Men snart så snurrar jag fast båten och då flickor, och med flickor menar jag: Laila, Perla, Saba, Anneli, Anneli och Nasrin, då är det vi som drar! :-D


Senare kom Yvonne och sedan Kirill.

   

Efter ett tag kom släkten, eller ialla fall en bråkdel av den. Min kusin Andreas hans söta fru Nisa och tre av deras barn, och min moster Ingegerd, såklart.

     


   Kvällen fortlöpte och när kl var ungefär halv tio på kvällen, tändes grillen.

Strax innan kl 23 satte alla sig till bords...

        

Nåt som jag uppskattade alldeles särskild som inte händer så ofta numera det är att jag hade alla min barn med mig hela kvällen... Snacka om kärringvarning..:-/

 



 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards