Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Dina - 16 augusti 2011 23:36

Det var inte länge sen jag tänkte på min bekanskapskrets och jag kom fram till att det är lättare för mig att nämna länder i världen som jag inte har vänner ifrån än tvärt om.

Jag gillar olika! Verkligen!

Det finns inget som är så roligt och intressant som olika kulturer.

Jag har vänner från flera länder i Afrika; Etiopien, Somalia, Senigal, Gambia, Negeria, Sydafrika, osv, osv... Vänner från Afghanistan, Bangladesh, Pakistan, Iran, Irak, Turkiet, Kurdistan. Thailand, Filipinerna, Kina. Italien, Grekland, CYPERN, republiker från forna Jugoslavien, Tjekien,  Tyskland, Finland, Zigenare, Sverige, USA, Bahamas, Dominicanska republiken, Cuba. Chile, Peru, Argentina,ja, flera länder i sydamerika etc, etc.. Säkert flera.

Och jag gillar dem alla! Jag blir glad när jag träffar dem och jag älskar deras olikheter. Och när vi är många olika som träffas, då är det som roligast. Alla driver med allas "fördommar" och olikheter/egenheter.

Och sist men inte minst, all god mat man får äta!

  

Av Dina - 16 augusti 2011 10:30

Igår kväll spenderade jag hela kvällen med Max. Jag tror inte vi har tillbringat så mycket tid tillsammans sen Max var så liten att mamma var det bästa som fanns.

Först gick vi ut och åt middag.

Sen gick vi och handlade och gick hem och gjorde storkok.

Vi pratade och tittade på bilder.

Och tiden gick så fort och plötsligt var kl över 22 och det var dags för mig att åka hem.

Han bor så mysigt, Max, vi gick bara ut och runt hörnet så var vi på Hornsgatan. Och där fanns allt, det var bara att välja och vraka vart man ville äta och vad.

På onsdag ska vi till Ikea. Det behövs fortfarande massa saker till hans lägenhet.

Men när den är färdig kommer den att bli sååå mysig.

Jag drog på det i det längsta för att fota. Max är inte så förtjust i det, men till slut gav han med sig. :-)

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards